Monday 7 November 2011

Kisah Ketupat Lemangg.

Assalamualaikum. Masih dalam mood raya AidilAdha. Kenduri Qorban sana sini dengan daging yang telah selamat dilapah korban semalam kan.. Beshnya. Murah rezeki. Dengar dengar ada yang buat barbeque bersama famili tercinta. Ramai..Meriah ! Ada pulak yang buat sup tulang, sup daging. Rendang daging tok. Dan macam macam lagi laa. Kenyang makan daging sebulan insyaAllah. Hee :'D

Wia yang di kejauhan tumpang heppi ye uoOls. Alhamdulillah berkawan baik dengan nota dan buku. Terasa masa cepat berlalu. Syukur juga tak ada la rasa sedih sangat bila terfikir keseorangan sebab esok dan lusa je paper. Kalau tak ada aral Khamis ni dah boleh balik kampung. #Senyum dengan rasa berdebar dan tempuh exam. Tak nak heppi dulu, sebab nak settlekan satu per satu paper exam semester kali ni :') Sikit masa je lagi.

Wia sedang berperang dengan perasaan dan kesunyiaan desini. Sabar lah hati. Mengharapkan diri kuat dan tabah menempuh hari hari yang mendatang. Ceriakan hati dengan merasai raya itu dekat sangat dihati. Syukur setakat ni semuanya okey alhamdulillah. Teman maya banyak menemani dikala keseorangan. Itu la beshnya laman maya dan blogsphere . Boleh terasa ada teman disisi.
Sayunya sayup sayup terdengar takbir raya di kaca tv. Tiga hari tiga malam berkumandang. Terkadang menitis juga air mata ni. Subhanallah, besar dan indahnya bait kalimah Allah. Wia juga kadang turut bertakbir mengikut dalam tv. Terasa meremang bulu roma mengucap kalimah memuji Allah.. Takbir hanya akan dapat kita dengar time raya Aidil Fitri dan Aidil Adha. Tapi raya aidil Adha la yang lama. Merasai raya itu bermakna.
UoOls, selamat hari raya ye. Kesempatan ni juga nak minta doakan kejayaan wia desini :') Makan rendang ketupat ingat juga yee. Aduhai hari raya setahun sekali, feel makan ketupat lemang pun hanya waktu raya kan. Cuba buat waktu hari biasa, feeling nya tak sama kan? :)  Makan daging banyak banyak jangan lupa bersenam ye. #Tetiba.

Okey selamat berblogging uoOls. Ramainya yang masih tak bekerja sempena raya. Walhal hari ni dah Isnin. Suasana rumah pun masih sunyi lengang. Cepatlah meriah semula. Okey wia nak berlepas ke rumah uoOls dah nia. Nak grab rendang ketupat uoOls..Hee.

2 comments:

  1. ang selalu makan ketupat tu dengan apa? rendang ke?

    ReplyDelete
  2. salam aidiladha utk wia..jgn sedih2x ye..xpe, wia ada di situ utk berjuang dgn ilmu...kuatkan smgtmu selalu..semoga meniti jaya

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi