Thursday 21 April 2011

Secara Rasminya Menjadi Warga Shah Alam :')

Assalamualaikum :) Salam bicara, wawah lama tak menghapdate tetiba rasa gian jugak nak menaip. Bukan tak on9 tapi boleh dikatakan kerap. Sering jalan jalan bersiar di rumah blog rakan blogger yang lain. Tapi bila tengok blog sendiri hanya stori lama. Rasa semangat berkobar kobar pulak nak hapdate. Ok memula nak  mulakan cerita dengan kalimah Bismillahirohmanirrahim  dan Alhamdulillah bertarikh 18 April yang lepas, hari Isnin adalah hari penghabisan cuti semester wia yang terakhir untuk sem lepas. Kalau U lain sedang asyik cuti 'study week' tapi aku pulak bersiap sedia dengan semester baru yakni semester pendek. Yang jugak pertama kali aku merasa. Lepas dua bulan cuti pulak. Best best best..terbaiklah!


Bersama sama 18 April tu jugak dengan berat hati, dalam pukul 10 pagi aku bertolak dari Kedah ke Perak dan langsung terus ke Shah Alam  untuk berubah angin dan suasana sebab kampus pun berpindah. Tau sebulan bercuti dan tiba tiba ayah ditimpa musibah, mau taknya aku nak menangis dan berat hati dalam tiap tiap hari dok jaga ayah tetiba dah nak kena balik. Mestila rasa lain. Hmm:'(  sampai je ke bumi yang digelar Shah Alam. Memang sesuatu yang baru. ! Menakjubkan.. sebab antaranya sini bandar sana kampung. Memang jauh la bezanya. Kalau bab nyaman,sku dapat rasakan desini jugak nyaman dan tenang ditambah keselesaan berpanjangan.. Naik bas sampai pukul 5 petang di Stesen bas seksyen 17.. naik pulak teksi untuk travel ke umah sewa. Memang experience semuanya.


Ok taip laju laju ye.. sebab hari ni first kelas ditempat baru rasa kekok tau. Segalanya terasa baru seperti rusa masuk kampung >.< dan satu yang wia nak katakan masuk saja pintu pagar Unisel memang trang tang tang nampak peraturannya amat ketat. Tak kira dari segi pakaian ataupun sebaliknya memang dari atas sampai bawah kena ikut peraturan. Kad matrik jangan cakap la memang kena gantung selalu. Tambah tambah guard tu kata, tak berat mana pun. Tokoknya lagi boleh tambah menampakkan ketampanan dan kecantikan sorang pulak., Cam pelik statment tapi seakan memujuk pun ada jugak aku rasa time tu. Gelagat manusia kena tahan dan diberi warning macam macam aku dapat tengok hari ni. Memang serius lain dan environment dia, Jangan aku pulak kejutan budaya sudah.. Haip! itu bukan profesion aku..lalalalala ^^ sabar aje laa.


Update* maksudnya entri bersambung dari semalam ke malam ni pulak.. itu laa aku yang selalu tak berkesempatan menghapdate macam dulu dulu. Taip sekerat yang lain banyak rehatkan diri. Al-maklumlah di tempat baru la katakan..hikss. Ni pun aku luangkan masa time dah siap tutorial. Aku tekad malam ni jugak nak hapdate laju laju. Supaya dapat publish. Sebab kalau aku terus menaip dan menaip maknanya cerita aku akan bercampur aduk sebab aku dok ada tiga ke empat cerita nak stori dalam blog kesayangan nih.. tungguu ye :')


Hokey sekarang aku nak cakap dengan rasminya aku dah jadi warga bumi Shah Alam :) senyum... masih solo di dalam bilik. Roomate? yup masih menanti siapa gerangannya.. Sabar menanti. harap harap yang baik hati lagi peramah dan cun. Hee. Tak adalah.. bukan demand tapi kalau susah nak dapat kata orang menda yang baik susah nak dapat. Jadi macam tu la jugak romate kot. Selamat Malam semua. Welcome to Shah Alam for me.. gudbye Kuala Selangor. Tapi tetap dalam bumi Selangor jugak cuma bezanya sini bandar dan sana kampung. Lain udara dan persekitaran. Ok, nnt aku gapdate lagi.. nak blogwalk bl0gger lain la. Doakan yang terbaik buatku ye.. Salam Ceria. Adios.

2 comments:

  1. walaupun lain udara, pastinya jiwa tenang selalu...semoga segala yg dawia cita-citakan tercapai di situ...amin

    sape la roomate dawia ye?dulu dok u, dup dap menanti roomate baru

    ReplyDelete
  2. sama lah kita, warga shah alam :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi