Friday, 13 February 2015

Menjala Roti Versi 2015


Assalamualaikum....
Selamat menikmati kehidupan yang fana nie ;)
entri kali ni nak tunjuk cara-cara menjala kuih
kali ni dimakan bersama kuah durian.
Ehemm walaupun bukan dalam musim buah terutama durian
yang ni la pentingnya lempuk.

Isi durian dimasak sehingga pekat
dan dijadikan kuah. Sesuai dihidang untuk santapan petang.
Bubur mahupun kuah durian..nyums!
Jom menjala...Senang dan cepat kalau kena dengan bancuhannya.

Sambil menjala pun boleh layan FB dan text whatApps tau..
Mak wia buat kuah..dan wia buat roti jala nya..
tak susah pun uOls. Pegang 6 benda je untuk buat jala ni..

Bahan-bahannya :
Telur ayam sebiji.
minyak masak- secukupnya
tepung gandum
garam
air secukupnya..
dan pewarna - ikut warna kegemaran uOls!

Kesemua bahan di- blender .
Kemudian boleh la menjala ikut kreativiti sendiri. Hikhik

 



Alamak! terbalik pulak. Upload lagi sekali
pun tetap nak terbalik jugak. Pandai pandai la teleng kepala ek



Ini gambar roti jala yang dimakan dengan kari ayam!
Gambar dari : mr Google. rajinnya depa gulung.
wia lipat 3 segi je macam gambar yang atas..Cepat dan senang
ikut citarasa masing-masing la kan.
warna roti jala tu pink dan kuning.. ;)
Menarik sangat. yang penting jangan letak pewarna banyak sangat
tak elok untuk buah pinggang kesayangan kita.

Selamat menjala semua!
 psst resepi kuah durian dan kari ayam..Belum diploma lagikk..ampunn
:'P

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi