Wednesday, 16 September 2015

Checklist Ringkas :)

Assalamualaikum..
Cepat dan pantasnya masa.
Sekejap ja tinggal kurang 86 hari lagi :')
Banyak yang siap, cuma belum settlekan payment.
Mungkin itu dekat-dekat dengan majlis.

Checklist yang settle. Hikss

 Booking make up ( nikah, resepsi dan tandang)
 Booking pelamin nikah
 Booking photobooth
 Booking buat baju resepsi 
 Booking baju nikah
 Booking baju tandang
 Kad kenduri kawin
 Booking makan katering
✓  cincin nikah utk bakal suami
✓  rantai tangan 
✓  Barang hantaran 7 balas 5
✓  Booking hiasan meja makan beradab 
✓ Hias bilik pengantin
Booking Photographer + Videography
Borang nikah sebelah lelaki

Checklist belum settle

Borang nikah sebelah perempuan
Doorgift / hadiah untuk tetamu 
Baju bridemaid
Baju family
Crown untuk majlis resepsi
Veil bertandang + veil nikah
Heel untuk nikah
Bunga pahar + bunga telur

Setakat ni..ini je yang terlintas dalam kepala wieya
nak kawin bukan mudah yang dikata.
Banyak yang perlu dipersiapkan dari awal.
alhamdulillah tunang wieya jenis nak buat persiapan awal
sebab senang katanya tak payah fikir dah.


Tambah nak kawin masa GST ni..
harga barang sangatlah berbeza..
Mungkin rezeki itu masing-masing
tapi duit keluar macam air yang mengalir..
tapi bestt sebab banyak yang buat sendiri ;p
Penjimatan dan DIY itu penting..hehe

Next project  : Pillow Ring 
Moga Allah easy everything...
Best la tengok gambar kawin member-member..

2 comments:

  1. semoga segala nya dipermudahkan..Insyaallah.
    Biasala.. kahwin ni memang impian kita terutama perempuan,sebab tu nak semua nya perfect :)
    All da best :)

    ReplyDelete
  2. semoga segalanya berjalan lancer..Insyaallah.
    Biasala..kahwin ni impian kita semua terutama perempuan,sebab tu kalau bole nak perfect :)
    All da best :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi