Sunday 24 April 2011

Bahagia Nya Bilik Sewa Dan DiSunting Orang Dan dalam Kata Lain DH Dapat Seorang Roomate Akhirnya ! Syukur..

Assalamualaikum dan salam ceria :) entah kenapa hari ni (hari ni tu merujuk pada semalam ye) adalah hari yang bersejarah, tapi hati ini masih rasa tak best walaupun ada dua perkara yang berlaku. Kompem ke tidak..hanya tuhan yang tau. Ok sebenarnya yang wia dok kecoh kecoh nak bagitau ni adalah berkenaan dengan my roomate. Alhamdulillah kalau entri lepas aku cakap ada yang nak datang melihat, tepat pukul 10.00 pagi tadi bakal roomate aku sampai dengan membe nya. Tapi sebelum ada sesetengah uoOls yang baca entri ni salah faham pulak siapa pulak bakal roomate wia.. jangan fikir yang bukan bukan. Tapi bakal roomae wia tu adalah roomate yang akan sama sama stay dalam bilik yang sama di rumah sewa wieya sekarang.

Ok cerita laju laju. Sebenarnya semalam ada yang datang merisik bilik nih. jadi awal pagi la bangun pagi Sabtu semalam sebab nak mekap bilik yang simple tu jadi da bomb kan.. tapi tak ada la da bomb mana sebab masih banyak barang tak dibeli. Jadi bilik wia tu nampak sesimple yang mungkin. Dalam pukul 10 pagi macam tu seperti yang dijanjikan semalam. beep beep mesej henfon wia berbunyi. Cepat cepat tengok mesej di skrin fon.. yup orang yang nak merisik dah datang di pintu guard la. 

Terus tanya dia nak aku pegi turun ke atau dia yang nak datang naik sendiri. So, resultnya dia nak wia turun. tapi dah orang datang merisik cara baik, kita pun layanlah cara baik. Terus ke pintu guard dan nampak la kelisa hijau bernombor plat JLB bla bla bla. Dua orang gadis turun dari kereta.


Yang wia nampak pertama kali, seorang bertudung dan seorang tak. Mungkin membernya fikir wia. Jadi bersalam salaman la antara weouls. Kenal la yang mana satu bakal roomate wia jika merisik ini menjadi. Jadi terus la wia bawa diorang naik tengok umah yang didiami wia dan 3 orang lagi. Sambil tu weouls sembang sembang la sedikit sedikit tentang latar belakang. Mulanya student mana? umur berapa? dah deg ke dip? dan asal mana?
Result yang wia dapat dari dia ialah dia seorang student UNiSEL, sama la kita! umur pun sama 22 tahun. Dah degree sem satu, yang itu tak sama. Dan dia berasal dari Johor. Tengok nombor plat la kan. HikSss..


Sampai je di umah sewa, terus depa dok belek belek, tanya tanya. Yang housmate wia lagi sorang dok menonton dan lagi dua orang di daalam bilik. Tapi wia dah bagitau diorang malam tu dah kata ada orang nak datang merisik bilik. Selepas tu pintu bilik wia dah di buka dan masa tu kemas la kan.. bila diorang masuk. Tanya apa yang patut..dan sambung sembang kat luar pulak. Dia cakap ada lagi umah nak merisik dan resultnya jadi ke tak menyewa di bilik wia petang semalam 23 April 2011. Dan selesai la tetamu yang hadir. Dan masa balik dah tak tunjuk jalan dah. diorang balik sendiri. Ramah ramah orangnya. Dalam hati aku berdoa semoga dia berkenan. Amin*

Tak sampai petang pun dalam sejam kemudian pukul 11.33 pagi.. dia dah bagi result yang dia CONFIRM nak dok bilik nie. Masa tu hanya tuhan yang tau perasaan aku. Dia tanya serba sikit pasal harga. Mungkin nak yakinkan kot. Last sekali aku tanya lagi betul ke conform? Dia kata yup, confirm. Alhamdulillah.. sujud syukur aku waktu tu. Masya Allah.. tuhan mendengar doaku. Subhanallah! Ye dan sekarang aku dah ada roomate untuk bulan depan bulan Mei. Best bukan kepalang. Tapi dalam hati masih tertanya tanya dan tak percaya sebab bukan boleh heppi sangat kan. Harap harap... itu yang terbaik. Ok.. nak bagitau nama yang bertuah menjadi bakal roomate di umah sewa wia ni adalah NUR AINI.


Nanti bila dah rasmi dia jadi roomate wia.. wia tunjukkan gambar ok :) Bahagia.. Ya Allah..syukran Jazilan. Selama ini aku mencari cari roomate selama dua bulan nie..akhirnya semalam dah jumpa seorang. Heppi :') tersedu sedu dalam linangan air matalangsung wia ceritakan pada mak. Yang tambah untung..sewa bulan bulan tak ada la mahal sangat. Syukur.. Ok sahabat blogger sekalian. Kalau semalam memang nak taip stori sangat sangat. Tapi bila line tenet dah lembat sambung malam ni. Ceenggitu la wia..^^ Heee



| Muka Bahagia Wia |
Okeylah.. disaat tenet tengah laju. Nak blogwalk cepat cepat. Ini berita baik yang aku terima.. akhirnya bilik wia nih disunting seseorang akhirnya. Penantian yang penuh kesabaran. Ok, jumpa entri seterusnya pasal hari ini dalam sejarah jugak. Tak sabar nak cerita. Setiap hari banyak yang di storikan dalam blog kesayangan wia ni.. Al-maklumlah di tempat baru katanya. Salam Ceria. Walla!

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi