Saturday, 30 January 2010

ღ Sendu HatiKu Hanya peNciptaku yaNg taHu ღ

..::ceRita berMuLa biLa::..
bertarikh 28hb januari betapa sedih nya hatiku paBila semua terjadi tanpa relaku . . huaa!! mana taknya aku tersedu tak tertanggung lgi..ceritanya bermula pabila ku mintak seorang kawanku belikan tiket bas untuk balik kampung raye cina nie..(seminggu cuti takkan xabalik umah)..dari pagi samapai ke petang dia asyik elak dari aku . .mulanya aku tak perasan.yela dia kata waktu clas petama habis..aku dah nak bagi duet dia cakap xpayah lagi tunggu masa clas pengajian Malaysia tamat nnt..dan bil a clas PM tamat..tup2 dia kata tunggu la..nnt dia nak datang umah* aku yang tak perasan nie ingat dia ok lagi..mana la aku tau rupanya dia nak elak..

MySpace
sakit hatiku bukan kepalang bile*

nak dijadikan cerita..selepas maghrib aku yang xtau apa2 yang berlaku..dalam dok tunggu delivery laksa datang~datang la clasmateku yang muda 2 tahun dari aku..dia buka pintu..(untuk pengetahuan..dia nie perangai lain macam cikit..) tabiat dia bercakap terus terang tanpa ada insurans..HuHu* dah la masuk xsempat2 cam terjah..mmg cam kurang sopan dan tak hormat..aku yang maSa tue tengah bercakap dengan Si dia naik bengang la jugak dengan kebiadapan budak penang tue..boleh dia dok dengar aku sembang..kat situ aku dh mula sedih dengan orang yang tak hormat aku..itu satu..tapi berbalik pada yang ingin aku nak kongsi bile si budak penang nie gtau aku yang si budak yang nak aku kirimkan tiket bas tue dah blah naik bas dalam pukul 7 macam tue..mungkin lepaS dia habis clas yang aku tak ambik dalam sem nie..hampeh tol..geram!!!!!!

MySpace
hatiku panas je dan dalam masa yang sama aku rasa cam nak jerit kuat2..huaaarrrgh!!

tapi sabar je..malam tue aku terus sms si budak yang aku nak kirimkan tiket tue..tau tak ape dia jawab..hmm "ouh sory kak wieya..nak rushing tadi..! apekah?..sanggup dia kata alasan yang tak munasabah tue pada aku..dah la tak bagitau aku apa2..tup2 dah blah macam tue je..memang makan dalam! geramm!!
dalam hatiku rasa terguris sangat...lama aku fikir...patut la lama dan dia selalu mengelak bila aku nak kirimkan duet kat dia..tapi bila time yang aku perlukan sangat2 bantuan dari dia..begini dia sanggup buat padaku..sob..sob..

MySpace
dalam diam tak diamaku berfikir..betul kata pepatah..kawan ketawa ramai..dan kawan menangis sukar dijumpai..dan aku merasainya sekarang..huhu. dalam aku kesempitan duet terpakasa aku berfikir mengintai langit memndang masa depan( dengan air mata berjujuran)..saat tue aku amat merindui emakku di umah..yang paling ku sedih..memang aku dah rancang tak nak turun cafe utk dinner malam nie sb nak tunggu delivery laksa..tapi apa kan daya..aku dapat tau dari budak penang tue jgk yang cik delivery laksa dah pun mai (dalam bahasa kedah maksudnya datang)..apa?! mende makanan yang ku idamkan dari ari2 yang lepas..dah melepas.wei!! knapa xdak sapa bagitau aku yang aku nak dan amat2 sukakan laksa..apakah housemate aku sudah melupai aku sedangkan aku leka di bilik tidur selesai menunaikan solat isyak..sekali lagi hatiku disakiti..bermacam soalan bermain di minda..knpa?..knapa?..semuanya bermain di minda dan htiku..huaarrggghh..! malam nie aku betul2 di uji.. sat lagi masalah apabila disini tiada sape yaang aku rapat..dan kebnyakkan diorang buat hal masing2..aku berfikir dengan sapekah patut aaku ajak temankan keluar ke ibu kOta Kuala Lumpur esok..? bandar yang luas yang dipenuhi manusia sejagat* yang rambut jer sama hitam tapim hati lain2..itu yang paling aku bimbang aka risau..
MySpace
aku blur sngat saat tue ditambah hati yang xsedap xsemena2..
nak ajak budak rumet bru aku..namanya Idawaty aNak RosiLi.berasal dari Lundu sarawak.kira adik la bagi aku sbnya muda dua tahun dari aku memang lar boleh tapi kesian pulak..dah lar mak ayah jauh nun di seberang laut china selatan..datang sini ditanggung perkim*..lagipun tiap hari aku tgk dia trlalu kelam kabut dengan dunia dia disamping nk jaga hati orang lain..aku kna memahami..xsedap pulk hatiku tengok dia untuk mengiyakan pengakuan untuk ikut aku turun ke kL yang memerlukan masa dua jam dari unisel bestari Jaya nie..huhu( sampai kematu bon*** aku..)huh!..jadi bnyak aku fikir malam tue..dalam untuk enngkan hatiku yang lara..aku terus tekan2 keypad henset mendail mak di kampung..dan aku sedapkan hatinya..dengan bagitau yang aku keluar dengan kawan esok..dan segalanaya aku luahkan..dari ringan ckit beban yang tertanggung..hmm..lega sikit..

tapi perasaan sedih tetap bersarang dihatiku..aku tgk semua housemate ku rancak berbual & borak..aku??..sedih sangat sehingga hilang mood untuk bergaul sebab banyak sangat yang aku fikir..tapi dalam hati aku sudah memaafkan mereka-mereka yang seringkali terleka dan mungkin jugak mereka terpaksa kerana ada hal masing2..

dengan masalah dengan si dia (mr.R) yang buat aku rasa jauh keseorangan..sedih sangat sebab saat2 ku perlukan dia..dia menjarakkan diri dari ku..jadi malam tue aku betul2 dalam keseorangan..dan yang ada..

Sang peNciptaku Yang Maha MendenGar lagi Maha PeNgasihani hamba2nya..

syukur..ku panjatkan sebagai hambanya..aku banyak kan doa agar dijauh dari masalah2 semua..selesai menunaikan solat aku xjoin kawan serumahku berborak..nmpak hepy jer diorang malam tue..entah tau ke tak aku sedang berduka melawan perasaan yang sendu..* terus aku tutupkan lampu bilik...dalm sedar tak sedar aku menangis sepuasnya..dalam diam aku bertekad yang ku akan bergerak sorang esok untuk turun ke kL tok balik kampung sempena midsem dan perayaan tahun baru cina..!ntah pukul berapa kau tidak sedarlagi sedngkan mataku masih bergenang air mata yang hanya aku dan tuhan ALLAH yang Esa yang mengetahui terSiratterSurat rahsia hatiku..
*gelap dan berharap esok lebih baik dari hari ini..........
MySpace



0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi