Saturday 30 January 2010

ღ..Ternyata Hidup Banyak liku-likunya..ღ


seperti yang di janjikan arinie 29hb Januari..aku bertekad semalm..nak gerak pergi kL sorang2..apa lagi..dari semalam off private phone sb tension dengan si dia♥ jadi tak dengar lar dia call ke tak pagi nie untuk bangunkan sahur..eh chop! bangunkan solat..pembetulan* kalu ikutkan memang dia selalu kejutkan..tapi disebabkan geram dengan kejadian malam tadi..aku egokan diri jugak..

bangun awal pagi..terus mandi..on9 kejap untuk update faCebook dan terus bersiap..sempat makan sarapan kegemaran aku roti dengan mentega kacang 3 keping untuk alas perut..dengan suasana pagi yang sejuk dalam lebih kurang pukul 8.oo pagi..orang dalam umah ostel nie semuanya maSih berselimut lagi..sayu hatiku bila terkenang naSib aku yang selalu berseorangan..sekarang pun tengah aku menaip blog untuk arinie walaupun semalam yang berlaku..aku di meja study lepas makan diner aku sebijik burger ayam dibeli di cafe air tangan mamak* huhu..terpaksa aku telan jugak..walaupun mulanya naik jugak urat perutku ingin muntah..tapi mamak pun manusia biaSa jugak..dan aku kena biasakan sebab memang kat cafe di unisel nie actually di Bestari Jaya nie majoriti cafe yang terdekat adalah peniaga mamak.dari sem lepas aku dah biasa makan kat gerai tom yam cOrner..orang indon keyh..suka makn kuew tiow lakna,,kuew tiow bandung,,mee haiLam..emm sedapnya,,tralalala~
tapi malangnya dia dah tukar tender daa..sob..sob..tiada lagi tempat aku nak tempah makn sedap2..samapi sekarang tender baru kat situ tak datang2 lagi..cehh!..sampai kapan?? oit..sebenarnya aku nak cerita aku masih keseorang sekarang nie..hmm..

Jadi,,di lanjutkan cerita aku gerak tengok bas dah banyak..tapi bas yang di depan sekali akan jalan dulu..akun pun masuk lar dalam bas warisan kaler perak..rupenya dah ramai dah dalam bas..aku do kat site agak belakang sebelah akak india..bayangkan aku pegi seorang diri semata-mata nak beli tiket bas..yela,,semua orang ada hal masing2..kawan yang budak tue pun tak mahu tolong aku.kengkawan lain semua dah balik umah..dekat2 la katakan..bangi,banting.serdang..Shah alam..huhu..2 jam dalam bas..sampai lar aku kat Puduraya Kuala lumpo..isk.tsk..xde lar mulala aku kena bawa diri walau hati gentar tiada siapa yang tahu..dalam beberapa minit sampai..mak aku call..tanyakan aku dah samapi belum..aku raSa legaa cket dengar suara mak..dan aku bagitau perkara sebenar yang aku pergi sorang jek..mak cuma pesan supaya aku hati2..sayang mak!! ngee~ selamanya!
MySpace
semalam sebelum aku keluar kolumpo..ramai kengkawan aku dalam faCebook cakap tiket bas da habes..kecut perut jugak aku..kalau2 xda bas nak balik nnt..huhu~dalam hati aku berdoa supaya tiket bas masih ada..amin* terus jer aku ke perhentian Puduraya tempat tumpuan penumpang bas macam aku nie..ramai giler.Jadi aku pegi la ke kaunter bas yang aku dah biasa naik selalu..dengan segera aku tanya pasa auntie tue~..alhamdulillah..tiket masih ada untuk aku pulang ke Parit Buntar..dalam hati hepy girang!..yeay!! tapi satu jer ada tiket memang la ada..tapi awat(bahasa kedah) pulak tiket naik harga..naik sebanyak Rm2..banyak tue.dari Rm33 ke Rm35..huahuahua..! aku pun sebagain pengguna tanpa segan silu bertanya pada auntie tue.."aik dah naik harga..knapa? (sengaja aku tanya sambil tersenyum padahal dalam hati aku rasa nak masamkan jer muka buat muka 28)~ada ke?..tapi auntie tue jawab..harga bas naik sb raya cina pun macam raya kita jugak dik sambil dia senyum2 pada aku..aku pun malas lar nak tanya lebih2..dah syukur masih ada tiket bas..*habis jer beli tiket tak lama pun..dalam pukul 10.30 aku sampai KL..pukul 10.45 aku dah settle beli tiket.dalam kepala aku dok fikir nak buat apa?nak pegi mana?..huhu..
dah la sorang2..

tup2 aku teringat kasut aku dah haus tapak..jadi aku malas g kedai kasut jauh2.aku pergi kat Mydin je..nmpk sangat aku dah tak tah arah tuju..jadi pegi la gerak ke Mydin dekat McD tue..lama gak aku pilih..baru dapat sepasang kasut yang aku berkenan di hati~bayangkanlah aku sorang2 dan mall tue pun xlar ramai orang sangat sb masih awal..dah bayar..aku xtau pulak nak g mna..masuk mcD..nak beli mcvalue lunch tpi cashir tue cakap masih awal sb jam baru menunjukkan pukul 11pagi..Jadi terpaksa lar aku tunggu sampai pukul 12..
sambil-sambil tue..snap la gambar..clickS!

MySpaceMySpace
memang bosan sejam tak tau buat ape..dan nie la keje aku sorang2 dalam mcD..xder mende nak buat,,jadi aku mengasah bakat aku dalam bidang photographer yang tak bertauliah..blh ke?..bluerk..dan macam2 gelagat aku tgk~


ClickS pertama*



ClickS ke2*



ClickS ke3*

hihi..gambar dengan mood berbeza-beza..mmg bosan lorh..hukhuk~lepas jer beli set mCchicken lunch siap dengan sundae strawberi..yang separuh harga bila kita beli waktu lunch..aku pun gerak nak tunggu bas balik unisel~ dalam 5 minit macam tue..bas datang..wahaha..aku dengan excited panjat tangga bas( dalam hati lega sebab xpayah tunggu bas lelame kat situ sorang2).takut ler.ngeh~
MySpace

Dua jam jugak nak sampai unisel aku makan lar sundae strawbelly tue..sedap jugak dan bersyukur sangat sebab semuanya berjalan dengan lancar..yeay! walaupun keseorangan sepanjang hari..



0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi