Sunday, 1 September 2013

Hot* Telenovela : Rosalinda Siaran 2013 ♥

Assalamualaikum semua.
Welcome September, Hope be nice to me ;)
yeay terasa nak kongsi dalam blog kesayangan.
tengok tv9 tadi ada iklan mengenai Telenovela yaang pernah femes
kat tv3 beberapa tahun lepas. Masa tu wia remaja lagi tau :')
tup tup nak ditanyangkan semula di tv9 waktu malam pulak tu..
Jom sedikit sinopsis pasal Telenovela Rosalinda ayamoor..ayamoor.. Hehe


Baik, telenovela ini pernah menjadi fenomena di tanah air kita..dengan kemunculan telenovela hebat iaitu..Rosalinda...Ringkasnya,Rosalinda adalah wanita manis yang hidup dengan keluarga miskin Mexico itu. Ketika ibunya, yang tidak benar-benar ibunya, meninggal, ia bertemu Fernando Jose, yang ayahnya dibunuh oleh ibu kandungnya dan saat ini melayani penjara masa.Kerana penyakit yang rumit, dia ilang inngatan(sebab pe tah) dan jatuh cinta dengan seorang lelaki, Alex. Setelah mendengar Fernando bermain piano, Rosalinda mendapatkan kembali ingatannya tapi sekarang harus memilih lelaki yang akan berkahwin. 
Rosalinda adalah seorang gadis cantik yang menjual bunga dan menghiasi restoran mewah. ...Suatu hari, ia bertemu Fernando Jose (part paling romantik r)seorang lelaki status sosial yang tinggi.... Dia bermain piano di restoran. Mereka akhirnya jatuh cinta, kahwin, dan memiliki anak bernama Erika.... ibu kandung Rosalinda's, Soledad, menjalani hukuman penjara 20 tahun untuk pembunuhan ayah kandung Fernando Jose. Dia tidak bersalah, tetapi entah macamana tah dituduh bersalah..... Banyakla peristiwa2 best..Erika diculik...Rosalinda dikurung di sebuah rumah sakit jiwa. 




Suatu malam, rumah sakit jiwa terbakar dan terbakar. Rosalinda berjaya plak melarikan diri. Namun, dia yakin orang yang dia sayang(anaknya) sudah mati...... Dia bertemu seorang lelaki tua yang memaksa dan menunjukkan padanya cara mencuri. Penderitaan dari kes utama dari amnesia, dia dipaksa untuk menjadi pencuri...... Dia bertemu Alex Dorantes ketika cuba untuk mencuri dari rumahnya... Alex membersihkan tubuhnya dan ia mengambil tentang identiti Dorantes Paloma dan menjadi penyanyi.. Dia jatuh cinta dengan Alex, agen bakat Rosalinda nila hingga yang membuatnya terkenal..... Fernando Jose pula dah berkahwin dengan Fedra. 

Rosalinda's hidup dengan Alex nampaknya akan berjalan dengan baik. Namun, Suatu malam, Rosalinda dan Alex mengikuti salah satu konsert Fernando Jose.. Dia memainkan lagu yang kebetulan menjadi yang pertama ia bermain hari mereka bertemu. (PART dinanti2)Dan, mencetuskan memori Rosalinda tentang masa lalunya. Lalu, Rosalinda terus ja keluar dari bangunan konsert ..... Alex bergegas ke rumah sakit. Hal ini kemudian yang Rosalinda menyedari bahawa dia tidak Paloma, 



tapi Rosalinda. Sekarang Rosalinda telah mendapatkan ingatannya kembali, dia harus kembali dan berjuang untuk mendapatkan kembali anaknya, keluarganya, dan mungkin bahkan Fernando Jose .... Sepanjang jalan, beliau bertemu peristiwa yang mengubah hidupnya dengan banyak...
Valeria telah dipenjara dan akhirnya sengsara dan putus asa dalam penjara. Telenovela ini berakhir dengan Fernando Jose dan Rosalinda meninggalkan gereja tempat Rosalinda telah merancang untuk berkahwin Alex. Mereka bahagia selamanya!!...psstt nak tunggu tiap2 petang memang lain macam tau masa tu ..Hikss. Penangannya sampai tak boleh miss langsung. Heroin dia cantik dan gojes sgt ;)
Serius..Hee. Best la mengimbau cerita Latin ni zaman remaja..Ohsemm. kih3
Selamat menonton dalam blogging dari Dawia..

4 comments:

  1. la...kak mia ingat ada cite sambungan rosalinda...klu ada, kak mia nk follow..cite ni memang best

    ReplyDelete
  2. ramai yg minat citer ni rupanya yea.hehe
    sis tak pernah tgk pun. ketinggalan zaman btol..hoho

    ReplyDelete
  3. omg....i wanna watch dis movie...hahaha

    ReplyDelete
  4. dulu saya memang minat betul dengan rosalinda.. masa darjah dua kalau ta silap cerita ni .. dah la heroin nya lawa sgt2... mmg obses betul ngan cter ni la senang cter! haha xD

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi