Tuesday, 20 November 2012

Berharap Pisang tak Berbuah 2x

Assalamualaikum dan Salam manis buat semua ...
Semalam tak terhapdate belog kesayangan nih..
Sebab teman dan jalan² dengan kawan lama 
ke Pulau Pinang. Hmm..antara best dan tak..

Niat di hari mulanya tak mau kesana. 
Lagikan wia masih penganggur  bertauliah.
mana ada pulus sangat. Sedar diri sendiri. Hikhik
tapi memndangkan nak jaga hati kawan. Pegi la juga.
# Ayat diatas macam tak ikhlas kan.?
Kalau nak tahu kenapa.. Sila baca entri ni sampai habis ye.

Gerak dari rumah dengan berat hati dah pukul 11 pagi.
sebab nak pegi lewat kata nya.
Kemudian dengan terlepas bas kena tunggu bas seterusnya.
nasib tak lama selepas tu bas sampai.
Naik bas dengan duit RM10, tak ada duit kecik.
Pemandu bas tu macam muka ketat.
Sampai stesen baru wia tukar duit lalu bayar terus kat pemandu tadi.

Kemudian pegi ke Butterworth naik bas loncat.
Nasib tambang member tu dah bayar kan.
dalam 45 minit sampai Penang Sentral.
Naik Terminal Feri sebab nak ke Penang.
Pengalaman wia naik feri sebagia pejalan kaki.
Kena tambang Rm1.20 haha..
Naik feri semalam, best ja kena nagin laut.
Tengok obor² bagai. ada yang besar ada yang kecik.
Gerun jugak fikir dok tengah laut. *telan air liur terasa kelat

Sampai ke pulau, terus cari bas.
tapi dek lama tunggu, member ajak naik teksi.
woow ramainya Cina. Huhu rasa cam dok negeri Cina pulak.
aunty cina tu bawa teksi pegi Hospital Pulau Pinang
potpet potpet sembang tapi teksi gah gila. Rasa macam VVIP pulaks.
Tak sampai 10 minit naik, tambang RM20..Nasib member bayar.
Mahal gak kan? Sampai tu lapar jangan dikata.

Singgah surau hospital, solat Zuhur.
Kemudian pegi makan tengahari pukul 3 petang. Bleghh..
lapar pun masa tu dah hilang.
Member ajk pegi umah kawan dia, lahir anak kembar seiras.
Lelaki. Semangat nak tengok juga. Tengok² ada suami dia..
Segan la pulaks. Masa tu dah pukul 3.30 petang.

Sempat duduk sana sekejap, terasa lambat nak balik pulak.
Lagipun bagi wia, kawan dia tu memilih bulu.
buat nampak tak nampak ja wia. Bleghh..Berlagak tak bertempat
Balik tu, ikut step yang sama. Naik bas Rapid RM1.40
Naik feri free pulak sebab dari Penang nak keluar..
Masa tu dah penat. Naik bas Butterworth pukul 5 petang balik Kulim.
Elok² sampi kulim dekat pukul 6 petang. Bas Mara Liner nak balik Serdang
pun dah ada. masa tu hujan renyai²..
Elok wia salam² denga member..Bas jalan..Cepat² wia kejar.
tuptup dia tinggal wia macam tu jaa.. Sabar saja lah.
walhal dia nampak wia..Terpaksa pegi kat member balik.


Rasa bengang pun ada dilakukan macam tu. 
Bukan pemandu bas tu tak nampak. -_____-
Akhirnya kena tunggu bas lain. Dalam tak lama
 lepas tu parent member wia mai jemput dia
dugaan lagi bila member tu sanggup 
tinggalkan wia keseorangn tunggu bas..

Pbas pukul 7 malam tak sampai. Mula gelisah dan rasa nak nangis.
Nasib ada juga yang nak balik serdang.
lama menunggu.Bas pukul 8 malam sampai juga.
Jumpa anak jiran laa, bla bla. Dengan letih dan penat tunggu.
Dalam pukul 9 malam baru sampai rumah.
Nasib mak ayah wia tak marah. Cuma apa yang wia boleh cakap.
wia MENYESAL keluar dengan member tu semalam !! titik
In shaa allah lepas nih tak nak dah keluar dengan member tu.
Terima kasih lah untuk semalam. hari yang teruk.
:)

1 comment:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi