Saturday, 3 November 2012

Part 2 - Pengalaman Pakai Kanta Lekap Sukses :)

Assalamualaikum....
Sambungan dari entri diSini :)
Meh nak sambung part 2 pulak..hehe
Selepas mata dan letih pakai kanta lekap tak berjaya²..
wia rehatkan mata secukupnya. 
Mana tak nya mata dan urat mata tak sakit.
Asyik koyak mata besar besar 
untuk masukkan lens dengan jaya nya.
Berair mata dan mata merah jangan dikata.
mata kan sensitip..

Kemudian esoknya..Mata dah sihat semula.
wia tak puas hati. Lalu pakai lagi dan lagi..
Tak nak putus asa. Sebab dengar mak 
dan kawan baik, dak khairiah cakap
sayanggnya ja beli lens mahal² tapi tak pakai.
Tu yang sungguh² pakai sampai tak boleh.
Nak give up juga mulanya.


Tapi wia cuba dan terus cuba..
Sekali...*tapp* lens melekat dekat mata hitam.
Mata belah kiri. Macam tak pecaya mulanya.
Rupanya itu rasa bila pakai lense.
Tak la teruk mana yang di bayangkan sebelum nih :P
Dah pakai sebelah, memang jelas rasa. Kn ada power.
Tak sabar nak masukkan sebelah lagi.
Memang payaha juga mulanya. Sekali, dalam 5 minit.
Terus masuk lense di mata sebelah kanan ;)
dalam hati melonjak riang! Berjayaa!! Yeayy
*lompat lompat kegirangan..

Rupanya wia berpeluang juga nak merasa pakai lense.
Janji kita jangan putus asa kalau nak mencuba sesuatu yang baru.
Pecayalah pasti boleh! :'D
wia pakai kali pertama 2 jam.
Kemudian nak buang senang ja bagi wia.
Cubitkan ia dari mata. Keluar lah.. Hikss.
Nak masukkan saja yang masalah..
Tapi kata orang alah bisa tegal biasa.
lama² masa untuk pakai dah tak lama macam mula² pakai.

Akhirnya wia berjaya pakai masa konvo hari tu.
Majlis tunang sepupu sebelumnya dan hari raya Aidil Adha lepas.
Wia pakai masa hari tertentu saja. 
Kalau harian tetap pakai cermin mata si teropong..Hee

Itu saja pengalaman wia memakai kanta lekap.
Dan kita selalu dengar lens bahaya untuk mata.
Memang betul..Sebab tu penjagaan nya sedikit rumit.
dan satu lagi, jangan beli lense yang di jual 
di kaki lima mahupun dalam talian.
Beli lah di kedai cerimin mata dan pakar..insha Allah
menjamin kualitinya untuk diri kita juga kan..
:)

Tips : Cuci lens dengan cara yang betul.
Pakai lens dengan cara betul untuk tidak rosan kan mata.
Pastikan dalam keadaan yang betul ye..Hiks
Sekian dari Cik Dawia Honeyputri

8 comments:

  1. kalau dh pakai cntct lens,, kena hati2 taw, pastikan kebersihan terjage.. insyaAllah selamat, pesanan ikhlas dr sy..hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye saya..insha Allah sy hati² dan jaga ebersihat..thanks docHana ;)

      Delete
  2. masa memula zera pakai sama macam akak! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..yeay sama pengalaman kita! hee

      Delete
  3. tak berani la kita nak pakai ;(
    takut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula² kt nk pkai pun takut..
      ypi lama² dah ok..

      :)

      Delete
  4. hahaha ! CP pnah kowt , bli on9 , tuh pown anak buah CP yang tlong beli but , bile CP pakai beberapa kali , tak ok untuk mata .. jadik CP decid bli kat kdai and better , 1st CP pkai pown , huhuhu ~ dr kul6 pagi , kul10 pagi baru kanta tuh termasuk dlm mata , huhuhu ~ lame kan , lame kan ?? pakai sbuh2 tuh sebab taknak family nampak nga pakai lens terkial2 , segan3 ~~

    ReplyDelete
  5. sama la kita..wia pun slalu pkai awal² takut terkial² dpn famili..hikss

    1st pakai pun lama nk masukkan lens dlm mata..
    hehe

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi