Saturday, 22 June 2013

Calci Yum Makanan Susu Kultur yang Sedapp! ;)

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum :)
adik adik  suka sangat makan calci yum.
Kalau pi econsave atau tesco
kalau nampak calci yum mesti nak beli..

Beli yang 4 saja memang tak cukup.
Memang nak kena beli satu set yang ada 8 tu..
Bila mula pertama kali makan memang
wia tak minat sangat. Lama-lama terasa sedapp pulak
Hehe.. Suka sangat perasa mangga dan stroberi.
Vanilla dan anggur pu  sedapp jugak..



Dedulu masa kecik-kecik tak daa benda semua ni..
sebab tu rendah je sekarang ni..
Sebab kalau ada menda alah ni dulu.. Mesti tinggi..Haha
walhal dah memang keturunan..
So, zaman adik-adik wia sangatlah bertuah.
ada calcium yang dapat menguatkan tulang
disamping meninggikan fizikal tulang.

Calci yum sangat sedapp.
Seakan yougurt lain tapi banyak perisa yang sedap
sehingga menjilat sudu tau uOls..
kalau makan ni kalah bebudak. haha
Macam ketagih..Disamping makanan diet
yang menyihatkan badan dan boleh menguruskan badan tau ;)

Jadi kalau pegi supermarkrt mesti beli letak dalam peti ais.
Memang sedapp la dimakan begitu saja.
harap tulang wia kuatla kan walaupun dah tak boleh
nak tambah ketinggian ;p

Jom bercalci yum sesama join adik-adik..
bila lagi nak merasa jadi kanak ribena.
sangatlah ohsem dinikmati masa ambik ndari peti..
yum yum..Nikmat mencair di tekak ;)
Selamat berehat wia..Esok kerja..Hikhik

7 comments:

  1. dulu2, kita minum susu je kan :)

    ReplyDelete
  2. saya pun yg dah tua ni pun suka kasi Yam... ekekke

    ReplyDelete
  3. Teena pun suka makan calci yum, konon nak tinggi cepat lah.hehe

    ReplyDelete
  4. ingatkan calsium untuk budak kecik je..hehe :D

    ReplyDelete
  5. hahaha. aku tak pandai makan benda tu. pernah try but termunt*h. cyesly tak pandai makan. huhu

    ReplyDelete
  6. hehe , Kalsiyam memey best .
    suke perisa strawberi . haha
    :3

    ReplyDelete
  7. tak pernah mkn..kesian kan ain..huhu

    tgk ank2 buah je mkn..ain slalu mkn yogurt je

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi