Thursday, 20 June 2013

Pengalaman Hari Pertama Kerja - Special Edition ;)

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum :) 
Saja nak kongsikan sikit mengenai pengalaman
hari pertama kerja di tempat baru. Hee
Mulanya memang macam percaya tak percaya kerja
secara spontan selepas hari melapor diri 17hb Jun lepas.
Maka 18 Jun 2013 adalah hari bersejarah
wia ke penempatan sek yang terletak dekat dengan JPJ Kulim.
Sungguh naik moto makan setengah jam jugak perjalanan.

Biasalah kan pepagi..Banyak kenderaan. Belum kira lori lagi ;)
so, hari pertama wia agak keluar lambat dalam pukul 7.25 pagi.
tapi alhamdulillah..sempat sampai awal sebab tak ada lori.
Masuk office, ramai yang dah datang.
Tetiba Kak Normah pembantu am suruh wia punch kad.
Ok itu sangatlah pertama kali..Hikhik

Nasib kak Normah ajar serba sikit. Faham la wia..
Rupanya depa dah sedia kad punch tu tau :') Terharu..
Just tinggal wia tulis nama je tau. Syukurr
hari pertama sampai 7.53 pagi..yippy!
walaupun keluar lewat..Hehe


Kat bawah ni ada gambaran sekolah wia..
yang wia sempat snap..
Sekolah comel dan kecik ja. Tapi sangat harmoni..Gittu..
Maklumlah sekolah luar daerah. Memang ala desa-desa ;)







Sekian serba sikit pasal situasi kerja wia yang baru :)
Banyak yang nak diceritakan tapi 
biarlah disimpan rapi dalam diari hati.
Semuanya manis manis..Orang-orangnya, guru-guru dan murid.

dua tiga hari nih kt tmpat kerja baru terasa hti berbunga² 
comel bila ada pelajar sebut ummi..ummi.. kt diri ni..
bkn sbb perasan jadi ibu, emak, mama ke apa..
tapi sbb rasa diri dhormati..krn kt sek tu
 panggilan ummi brmaksud puan ataupun cikgu 

sgt comel ok perasaan itu! 
walaupn status dperbetulkan sbb diri ini masih lg cik 

Selamat Berblogging semua! Esok wia blogwalking Hee
Terima kasih sudi baca..

1 comment:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi