Friday, 28 June 2013

Pesanan Ikhlas Penunggang Motorsikal

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum..
alhamdulillah masalah jerebu dah makin pulih..
dengar kata menggunakan teknologi baru..
pihak jabatan alam sekitar ada buat satu tindakan inisiatif
pembenihan awan supaya dapat mengatasi masalah jerebu yang
melanda dek kebakaran di Indonesia baru baru ini..

Syukurr..membantu sedikit sebanyak.
Sesungguhnya hujan dari Allah taala juga yang Maha Hebat :)
Sekurangnya mereka berusaha demi kesejahteraan rakyat jelata.
kun fa ya kun..seronok malam ni bayu sejukk.
Kebetulan esok Kedah cuti..Yeay!
Boleh bermanja-manja dengan bantal busyuk dan katil..Hiks

Sebenarnya memang tak banyak idea mai 
bila nak menaip waktu memalam camni..
tapi apapun wia nak kongsikan yang wia selesa dengan apa yang wia
ada sekarang. Dalam masa yang sama mengharapkan yang
terbaik buat diri, ibu ayah dan keluarga..

Setiap hari, wia belajar sesuatu yang baru..
Bestt, iilah yang dikatakan pengalaman hidupp..
makin lama kita hidup, makin banyak yang kita belajar..
In Shaa Allah..

Setakat ni semuanya berjalan lancar..
Rupanya macam ni dunia kehidupan..
eh? titiba rasa nak luahkan sikit rasa hati mengenai
nasib penunggang motosikal..
Al-maklum sekarang ni ramai sangat eksiden..
Takut sangat dengar, dan tak dapat bayangkan pun.
Tak berani. Sebenarnya hidup ini risiko.
Apatah lagi penunggang motorsikal yang tinggi sangat
risiko yang boleh mengundang maut.

Gambar Hiasan ;p

Sejujurnya wia penunggang motorsikal.
wia tahu sangat perangai manusia time
 nak pergi dan balik kerja. Memamg rushing!
Semuanya nak cepatt..tapi dalam masa mengejar masa..
moleklah masing-masing jaga keselamatan antara satu sama lain.
Bawalah secara berhemah. Jangan laju-laju.

pesanan wia : Bagi pemandu diluar sana 
tak kita kereta, lori mahupun van.
tolonglah hormat penunggang motor..
tolong jangan kerap memotong. Seriau!
kadang makan jalan arah bertentangan. Naik seramm kot wia..
ni pengalaman sendiri tau. Kadang memang cepat-cepat nak 
memotong jalan sampai makan jalan  lain. Yang ngerinya
penunggang yang terpaksa tempuh 
kereta yang pentingkan diri. Haishh -,-"
Nasib cepat-cepat masuk laluan betul, kalau tak, memang nahas!
Mintak simpang 44..Allahu...Jauhilah bala jalan raya..

Oklah selamat berblogging semua...
Cukuplah keceriaan sentiasa hadir. Laila Saieda semua ;)
Positifkan diri selalu..Hehe

2 comments:

  1. comel yang pink tu.. sukkee! :D

    ReplyDelete
  2. walaupun ada lesen moto tapi tak brani nak naik moto.lagi2 kalau kwsan bandar, tak ada keyakinan.huhu

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi