Sunday, 13 January 2013

Mentaliti Orang Kita

Assalamualaikum dan Bismillahirrahmanirrahim :)
pernah tak kalian jumpa manusia yang
sombong, bercakap besar dan meninggi suara?

2,3 hari ni wia cepat sangat sensitip.
Luaran memang orang nampak ok,
tapi dalam hati, sangat lembut macam tisu.

Mungkin sebab wia terasa down,
terasa dikeliling terlalu sombong.
Entahlah. Wia penah juga belajar di Universiti
pengalaman tu wia aplikasi.
tertanya² kenapa senang terpengaruh dan cepat berubah.?

Selepas ni wia akan bekerja pulak.
wia nak rasa macam mana orang bekerja
yang selalu berubah bila dah berharta.?
Pelik sangat bila difikir² kan..
kenapa tak jadi diri sendiri.
 
Nak tahu setiap kali persoalan tu tertanya²
dalam diri wia.. Orang akan berkata²
yang jangan cakap besar, nanti tengok² kita sendiri yang 
jadi. Hmm. Betul ka perspektif tu. Orang yang berpengalaman 
selalu cakap menda yang sama. 
Takut² kan kita dengan apa yang belum di lalui.


Sebagai contoh :Orang yang bekerja lama akan buli pekerja baru.
Kan dah menakut² kan orang.
Padahal bila kita sendiri yang lalui. Tidak pun berlaku.
Tak tahu apa mentaliti orang sekarang -,-

Selamat berblogging dan fikir² kan ;)

6 comments:

  1. bende tu la yg saya takot setiap kali na g kije , takot kene buli , hukhukhuk :) ade betolnye tu :) nice post ! keep it up !

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum...salam perkenalan dari kak ina :)
    post yg menarik...kak ina rasa, jgn difikirkan sgt pasal tmpt bekerja dan buli..tak semua tempat kerja macam tu..doak2an semuanya yg baik2 ye.nikmati hidup bekerjaya seadanya..
    pasal perubahan manusia tu, biasalah..bila diatas, akan ada yg lupa org dibawah..jaga tutur kata, jujur pada diri sendiri dan rakan, insyaAllah semuanya ok..dan jgn lupa padaNYA.. :)

    ReplyDelete
  3. sy takut ngn dnia skrng ni..haha

    ReplyDelete
  4. caera putih : terima kasih! :) Itu la kan..tapi kita kena positif selalu..hee

    ReplyDelete
  5. ShazlinaSaad : Betul cakap kak ina, terima kasih ye. Pandangan dan nasihat akk memang berguna pada wia.

    terima kasih ye :)

    ReplyDelete
  6. Hajar Shikin : wia pun sama. Macam² boleh berlaku..Hmm

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi