Friday, 31 August 2012

Merdeka!! 55 tahun - Bumi Malaysia :')

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia :)
Seronoknya bila dapat cuti panjang sempena Hari kemerdekaan.
Boleh la rancang cuti² bersama keluarga ..Hehe
Seronoknya tinggal di bumi Malaysia yang harmoni, aman dan damai.
Beruntung 3 kaum besar boleh hidup bersatu
dalam satu negara. Subhanallah..

Sebagai anak Malaysia..wia beruntung hidup aman selesa
dan bebas melakukan apa saja selagi tak menyalahi undang² dan agama..
Memandangkan semangat cintakan negara dah berkobar² dalam hati..
Jom semarak Hari Kemerdekaan dengan mengibarkan jalur gemilang.
Bendera kebanggaan Malaysia :)

Jalur Gemilang - Merdeka !!

Cantik google hari ni ;) Bunga raya..

Bunga raya warna merah menjadi lambang.. Bangga =D
Merdeka !! Merdeka !! Merdeka !!
Beruntung hidup tenang tanpa dijajah oleh orang luar..
harapnya poloitik tak menguasai pemerintahan. Amin ~

Sempenan hari Kemerdekaan ni, wia dan keluarga tak sambut dimana²..
hnya semangat kibarkan jalur gemilang di luar rumah.. 
Besar bendera ayah pacak kat pintu pagar depan.. Heheh
Selain tu, hnya menonton perarakan di dalam tv..
warna warni..cantik! Sayangnya entah kenapa 
rasa macam tak semeriah dulu²..

Perasaan wia atau orang lain pun begitu? Hmmm -_____-
apapun hari ni cuti peristiwa. ramai yang bercuti.. Jom jalan²..!!
salam kemerdekaan dari wia.. Untunglah lahir sebagai anak merdeka.
Jauh dari ketakutan dan darurat. Insha Allah..
Merdeka ! Merdeka! Merdeka !
Sayanggg bumi Malaysia.. Tanah air tercinta :)
31 Ogos 1957 - 31 Ogos 2011 - 55 tahun

5 comments:

  1. selamat menyambut hari kebangsaan =)

    ReplyDelete
  2. MERDEKA MERDEKA MERDEKA !

    ReplyDelete
  3. salam kemerdekaan ke-55 tahun | JANJI DITEPATI :)

    ReplyDelete
  4. Salam kemerdekaan wia !

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi