Saturday, 4 August 2012

Nasi Ulam, Air Tangan Orang Lama ;)

Assalamualaikum dan salam ramadan ke15 :)
Semalam berpeluang berbuka puasa dengan 
sedara mara dan tok, tokwan sebelah mak pulak.
Sekali lagi meriah berbuka puasa dengan aneka juadah
yang pastinya memang enak² belaka.

Salah satunya memang jarang didapati kecuali
di bulan puasa yang mulia, tok akan sediakan
nasi ulam. uoOls pernah dengar tak? Hee
Wia selalu makan tapi setahun sekali aja lah.
Sebab ini makanan orang lama katanya..

Nasi ulam juga dikenali dengan nasi sampah.
Dngar macam pelik kan?
Tapi bila tok sebut nasi sampah..
terus sepupu² wia tak gemar nak makan.
Walhal nasi ini hanya nasi putih yang digaul dengan 

pelbagai jenis ulam²an dan 7 ke 8 jenis.
Yang pastinya makan yang berkhasiat.
Sedapp tau.. Sehingga menjilat jari ;)
nak² dimakan dengan asam pedas keladi dan
ikan gelama masam.. Terangkat nak habaq mai ( ^^,)

Nasi Ulam :)
Asam pedas Keladi..Feverett ! :D
Gambar dari google : Ikan gelama masam..Pergghhh ;)
Sekali makan pasti nak lagi...Sunguh menaikkan selera tau..
Cubalah pastinya ia mudah disediakan disamping berkhasiat.
pasal entri ex² roomate wia tu hold dulu ye..
Ni pun baru sempat update blog..Teehee :D
Selamat menunaikan ibadah puasa..

3 comments:

  1. telan air liuh tengok gambar kat atas tue . .hee

    ReplyDelete
  2. hohoho. pose pose. huhu :)

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum wbth...


    sib baik malam singgah sini leh makan biskut dan kuih.....

    Selamat menjalankan ibadah puasa....

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi