Saturday, 14 August 2010

Akhirnya ! Kedah Here I c0me (:

Selamat pagi dan salam Ramadhan hari ke-4 buat bl0gger sekalian :)

Hari ni aku dok umah bersama mak, ayah, dan adek2 lelaki aku yang dua orang tu sebab petang semalam aku dah selamat sampai ke kampung halaman tercinta Kedah darul Aman. Okieh meh masuk ke dalam entri org kedah ok :) semalam aku bert0lak awai pagi dalam pukui 8.00 pagi cenggitu. Bert0lak terus ke Pudu dalam 2 jam baru sampai. Tersemput-semput, berenti jalan, berenti jalan, sampai jugak akhirnya kat kL tu.. Tapi tak habes kat situ saja.. dalam d0k on de way jalan pi kat bas Rapid KL untuk gerak pi Bukit Jalil aku sempat jeling-jeling usha usha Pudu yang tgh di ren0vate tu. Waa! tergamam sebentar sebab PUdu 100% bukan Hentian Pudu yang dulu.. dah bertingkat2 nampaknya..ibarat bangunan 12 tingkat je gamaknya ! haha:P ok, masa tu aku rushing sangat ! tak sempat nak snap gambar. Tabah2 dengan menjenjeng beg besaq gedabak ala-ala nak balik sebulan tu. Walhal seminggu ja. ngaa~ semangat la katakan.. ^^
Love Myspace Comments
Bayar dua ringgit kat tabung Rapid..tunggu sat atas bas( aku dok sorang2 kongker 2 tempat) satu untuk aku dan satu untuk beg..ngee:D bijak tak? d0k di dua dari belakang..mmg nikmat.leh tgk bagai ragam..tapi itulah lumrah alam. Bert0lak Pudu ke  Bukit Jalil dalam 20 minit cenggitu sampai dah katsana. Suasana tak ramai lagi sebab masih di awal Ramadhan. Tenang je tg0k. Best je. macam biasa bila nak turun dari bas, datang la kakak2, abg-abg yang d0k tanya tiket ada blum. Malaih ja rasa nak layan. Tapi  terus je aku beli tiket 0n de spot untuk gerak awal pagi. Sebab waktu tu kira-kira pukul 10.30 pagi. Bas aku pukui 11 pagi. haa! awai kan:) senang..


Kira-kira dalam pukul 11.30 pagi, bas bert0lak..hurray! o00 oOo  balik kampung..oOo oo balik kampung, hati girang..hatiku bernyanyi~ mcam balik raya je kan. Kalau la cuti teruih sampai qhaya (raya) kan besh..hikhik. Ikutkan hati nak ja tau :P dan selepaih berhempas pulaih dalam bas..siap lena bagai, kekiri kekanan. Dengan cuaca hujan di pertengahan perjalanan. Kadang2 lebat, kenkadang renyai ja. Risau jugak. Tapi alhamdulillah..5 jam dalam bas akhirnya aku selamat jugak. Syukur :) bas berenti kat stesyen Parit Buntar. Tempat aku s0pinks2 desini. Pastu, terus nampak basa Mara Liner pulak untuk balik ke Serdang tempat umahku surgaku terletak. Hooyeh:D
Love Myspace Comments
Kalau hempa semua perasan, aku dah naik bas ke-4 dah. haih ! sapa tak penat kan asyik naik bas, tapi tak sampai-sampai lagi..huhu. Dan lepas sampai kat stesyen bas terakhir..desitu destinasi ku tuju. Mula-mula orang yang aku jumpa selepaih turun bas adalah adek b0ngsuku Mohamad Badrul Munir aka dek chiq ! :) dia dah awai2 senyum kat aku. Bahagia dan syukurnya dah sampai umah..yippee! rasa cam rindu terubat. Pastu, baru jumpa mak yang d0k beli kueh-mueh kat bazar tu haa(,") rindu mak..dah makin susut badan sejak dah 3 hari berpuasa..huhu. KiSs my mum. Rabat m0to dan rempitt la kami 3 beranak. ahaks! (aku, mak dan Badrul) balik ke umah nun ataih bukit kayangan impian. Cewahh nama. *maaf itu hanya kata-kata nama manis yang aku bagi ja. tak dak kena mengena ok :D
muka letih ataih bas -__-

muka p0sing ataih bas ;)


Selamat sudah sampai..dan aku tersenyum lebar sampai ke telinga sebab bau segar udara kampung terasa sekali. Rindunya kau kat umah sy0k dan ketara sangat..akihirnya aku dapat gak balik kampung bulan puasa tahun nih. Tak macam taun-taun lepaih..huhu.Ok tak mau sedeh-sedeh..aku berbuka ngan mak, ayah dan adek2 lelaki aku semalam..blurp ! sampai kekenyangan yang nikmat kata orang. Heppinya =D dan malam tu aku qada teng0k tv sebab badan letih sesangat..besH woo layan cerita Janji Diana kat tv3. Au cam dah jatuh cinta dengan lagu yang dinyanyikan Afghan. Sedap dan merdu lagi menginsafkan.. ^^
muka heppi :D
 

Dan malam tadi yak ni malam semalam aku lena ngan nyenyaknya duhai semua bl0gger sekalian. amat letih dan letih dan letih. Itu yang aku raSa. Dan hari ni, aku celik mata, aku di atas katil di dalam bilik aku sendiri. Rumah yang bagai syurga ini, aku tersenyum sebelum sapa(menyapa) mak ayah untuk bersahur..ngee :D

Dan hari ni l0veto bersama keluarga..i loikee dis m0ment ! <3
Selamat berbl0gging dan BW (berblogwalking) semua..tata ^^
nak pegi makan bihun Sup daging sat ngan mak ayah baru balik tarawikh..hihi
m0od= bahagia♥♥♥
pSsttt si dear..ilyt (: walaupun tadi ada majuk-majuk..
nnt kite pujuk awak ek:-*
Salam Ramadhan Hari ke-4.. Chill~
letih naik 4 bijik bas tak habes lagi :-B

---;--'--{@
~Dawia Honeyputri~

2 comments:

  1. wa......besntnye die kt kampung ek..kali ni akak x jeles sgt sbb akak pn kt kampung gak..hehe.. ;)

    nway, slmt brcuti syg..slmt menikmati hari2 bahagia brsama family.. (^____^)

    ReplyDelete
  2. epi oliday to u..amboi..smpai nek 4 bus agi..mang berbaloi...

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi