Tuesday, 17 August 2010

Kampung Dan Raja Buah=)

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan buat bl0gger sekalian,

Hari nih dah seminggu puaSa (posa). Ada masa lapang..hapdate bl0g tetap hapdate :D rindu nak menaip katanya. Ok, nak k0ngsi ngan hempa semua pasai buat doroyan bukan dorayaki keyh yang si dear suka makan tu.. tapi nak cerita pasai buah durian yang gergasi penah aku makan. Nyum nyum.. Mulanya aku terkejut hbaq mai sebab apa , bila mak kata pi makan buat derian kat belakang tu, ingat ka buahnya besa-besa ja. Tapi mak ai.. besau besau ! pendek kata cam gergasi. Dan sebijik dia ja. Kata maka, Paklang aku yakni adek ayah yang bagi bila tau aku nak balik.ngeh3x. Rasa terharu pulak ada orang ingat kat aku bila jauh-jauh  cenggini. Rasa teruja katanya.

dorayan gergasi ^^

 Pixca dari depan nampak buah nih cam sama dengan buah biaSa kan. Tapi sebelum tu, aku nak terangkan yang photographer yang snpa gambar nih adalah adek lelakiku pali, jadik k0rang faham-faham ajelah kenapa gambar sebenar tak leh di view dengan baik ;) dan  makan dah makan, habes kenyang makan mentah-mentah buat doroyan tu (ekceli memang buah durian nih makan mentah-mentahkan? ada ke penah orang buat nak makan durian, belah-belah kena g0reng ke rebus dulu) haiz!. Buat kuah durian pulak :) makan pula dengan r0ti jala. Buat sendiri semua tu tau. Aku rasa buah durian tu makan sehari dua pun tak habes. Sebab besar sangat. Hehe. 
meh rasa isi yell0w mell0w nih *

See ! besarkan ulas ulas dia pun.. aku ibaratkan makan seulas pun dah makan macam 3 ulas buah durian biasa tau :D mmg bukan senang la nak habeskan dia. Bila makan sekali dah sengkak dah (kenyang).. tapi buah dia amat manis dan lemak sesangat ! i l0ike~
mmg menduga nafsu makan di bulan puaSa nih..hehe. Maaf ya kawan-kawan. Tak sengaja nak duga hempa semua ~ tapi hanya sekadar nak k0ngsi apa yang aku makan dan apa yang aku rasa. Teng0k ja la yang mampu bulan-bulan iBadah ni. Sekadar nak comelkan entri nih. hehe.


Sebenarnya dah dua hari tak hapdate entri, tapi aku stil on9 bl0g nih untuk baca entri hmpa semua dan tinggalkan msg ni shoutmix hempa semua (: al-maklumlah dah bercuti mesti lah bizikan diri  dengan famili dan suasana desini. Aku dalam mood bercuti..rasa tak mau ja nak balik unisel dah. Huhu. Tapi bila orang dah bagi betis takkan la nak peha pulak. Nanti melampau katanya. Jadi nak tak nak ahad nih aku balik la :'( dan dan..tak mau cakap pasal cerita sedeh dulu.. yang penting aku amat heppi berpeluang berpuaSangan adek-adek. mak dan ayah tau. peace v !

Selamat berbl0gging semua dan Bw selalu !
Alhamdulillah sebab pejam celik pejam celik dah seminggu puaSa..
tapi.psStt ai baru nak menikmati ibadah puasa sebenar esok..ngee :D
tata ! Salam Ramadhan semua ^^


--;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

  1. ohhoo... sedapnye.. waaa... mau balik~

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi