Monday, 30 August 2010

.Myvi PINK Limited Edition.

Salam dan selamat malam semua (:
hari nih hari yang besh buat aku..sedar tak sedar hari nih dah 30hb 0gos 2010 Masihi bersamaan 20 Ramadhan 1431 Hijrah. Dan hari nih aku ada kelas, walaupun esok kita akan sama-sama bercuti sempena hari bersejarah buat kita yakni Hari kemerdekaan..kemegahan warga berdaulat :D sebut pasal tajuk n3 mmg seolah-olah kereta itu macam milik aku tapi,,sila baca entri nih sampai tamat okieh ;)

Sehari nih, pagi cuaca amat baik,, aku dengan semangat waja memakai baju kaler merah ang ang..semanagt dan berani hari ni. kata orang baju yang kita pakai melambangkan m0od seseorang. tapi aku pakai baju merah bukan bermakna aku garang hari ni ye. Cuma aku tak sangka, benda yang lama aku nantikan setelah hari tu last usha masa balik PP (pusat pelajar) lewat tengahari yang satu.. tapi tak sempat snap-snap pic..
Cuaca amat baik saat aku snap gambar nih pagi tadi..segar dari ladang. Ok sebelum tu, ni pic yang aku view dari tingkat tiga, pangsapuri umah hstel aku;) yang kaler kuning tu ok :'D Macam nih lah rupanya hostel aku yang gah di "Dunia Baru" aku desini :) rumah kuning 5 tingkat..yang yell0w mellow..hehe. Berbentuk pentagon menghadap bangunan antara satu sama lain. Ok cantik tak?..Sebenarnya sambil snap aku nak bercerita pasal cuaca.. aku suka cuaca hari ni yang nyaman ^^ tgk langit biru muda yang menawan dengan awan kolinombus yang memutih c0mel. Aku heppi .. semanagat ke kelas.

Dan masa pegi kelas, dan hari nih amat sunyi sangat, sebab ramai yang masih bercuti sempena nuzul Al-Quran dan Merdeka. Jadi, ramai yang tak datang. aku hari ni pun hanya dengan Fatin, member sebaya katanya.. dan sedang aku berjalan ke luar pagar, aku ternampak s0mething yng buat aku teruja tahap dewa..excited sangat-sangat ! nak tau apa?.. dan meh aku tunjuk pic nih ;)
myvi pink limited edition (:
my precious :'D
Walau tak termiliki dek badan sendiri..aku cukup heppi bila jumpa dan bergambar dengan kereta yang aku agak minat sebab tang "limited" tu..hahaha :) sengal tak? dan tak lupa pada kaler pink yang kiut miut..ngee..see ! sanggup bergambar dari jauh sebab bukan hak milik sendiri tapi nak jugak snap..malu tapi mahu gitchu..hehe.

Dan bila jalan-jalan balik kelas petang tadi pulak..jumpa lagi sebuah kereta myvi kaler PINK limited edition.. waa, bertuah aku,,dah lama tak jumpa kereta tu sejak hari tu,,sekali jumpa, dua buah sekali ;) hehe.. kereta tu baik punya park dekat-dekat pagar pangsapauri aku..jadi sebelum masuk, snap dulu untuk kepuasan diri..hehe.Tapi yang tak boleh tahan, di sebalik aku nak snap pic nih..ada seorang lelaki misteri yang dok pandang-pandang di sebalik tiang..malu den sebab mana tahu kot-kot tu tuan empunya kereta kan. Kalau tak nak lagi aku p0se kat situ..tapi disebakan dia dok pandang lain macam..haru pulakk. Jadi aku ngan Fatin just snap dari jauh..
Kereta kedua myvi PINK yang aku jumpa hari nih =D
Walaweh, aku dah cukup heppi super duper dengan perjumpaan aku dengan keretalimited nih.. Jarang jumpa tuuuu (sila muncungkan mulut anda)..dan aku puas hati walau bukan hak milik sendiri.. Jai lepas nih aku dah tak payah kempunan untuk bergambar dan melihat kereta PINK tu dengan mata kepala aku sendiri..hooyeh:'D dan petang tadi..aku majuk ckit dengan si dear yang bad m0od dengan aku.. dan bila aku pulak tarik merajuk 10 kali mintak maaf..yeah~ tau pun :P


Nak bila petang tu kami bercakap melalui telef0n..masing-masing nak makan samosa..dan bila aku pegi bazaar tadi, aku terus beli bila nampak samosa yang 3 segi tu. Dan rupanya si dear pun berbuka ngan sam0sa jugak hari nih. Aku beli RM2 dapat 4 ketul..dan si dear beli RM5 dapat 15 ketul.. tak haci kan. mahal sangat kuih zaman sekarang.. o.O tapi xpe lah sekali sekala. Bila berbuka tadi..maka, masuklah hari baru dalam kalendar Islam. Dalam cepat masa berlalu.. tinggal 10 malam terakhir cuma..dan hari nih dan malam nih rakyat Malaysia akn sambut Hari Kemerdekaan Yang Ke-53.. dan aku bila korang tanya sambut dimana?.. disini jawapan ku (,")
~Salam Ceria Dari Cik empunya bl0g ~
Dalam bilik h0stel nih..di atas katil ini seorang diri dan warga Unisel  yang ada setia desini .. Walau aku desini tapi hati aku hepi. Hepi dengan pengalamn dan suasana hari nih..kalau k0rang semua nak tahu..aku merasai nikmat malam puasa di bulan Ramadhan hari ni ;) sebab si dear dan aku..berharap doa kami dimakbulkan dan doa kalian semua jugak. Sebab taqwa bagi seorang muslim adalah melalu ibadahnya..


0kieh, malam yang sedang dihujani dan dibasahi siraman hujan rahmat tuhan sekarang nih tika aku menaip n3 ni..dear, incik BF dah lama di kamar tido sebab tadi dear ngadu tak sihat. Harap cepat sembuh dear..malam nih malam merdeka.. perasaan becampur baur -____- tapi aku tak patut begini sebab hari nih hari ceria seindah alam buana! PINK is my l0ve now..ahaks;) selamat dan BW selalu..
--;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

2 comments:

  1. hye cik kiut miut dawia, hehehe! weh akak pon suka le ngan myV pink tuuuu! mesti kalo lalu sebelah takmo pandang sebab jeles tidak memiliki, hehehehhe! :)

    ReplyDelete
  2. gai kakak yang comei ;) hahaha
    yeke kak..sama la kita..
    kalau adik nia dah snap snap pic bagai..
    tak leh tahan ler kak :)
    hehehr

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi