Wednesday, 11 August 2010

PuaSa PertamaKu Tahun 1431H:)

Assalamuaalaikum dan selamat berpuasa semua bl0gger ;)

Alhamdulillah hari dah masuk 1 Ramadhan Al-Mubarak..aku sedari malam tadi tak berkesempatan untuk on9 pun memandangkan aku sibuk studi untuk dua paper test hari nih. Tambah-tambah pulak dah tau hari ni puasa, masuk dapur cepat2  ramai masuk dapur lepas isyak semalam..masak. Yup masak..tapi cuma yang mudah2 je. Sardin wajib ! haha..malam tadi aje lah. Hari-hari mau naik mual;) dan buat sayur tumis bunga k0bis putih ngan ubi kentang penangan aku sendiri dan yang itu sahaja. Pagi tadi sahur, bangun g0reng telur..anak kedera kata mak..macm tu aje lah.hikhik.

Akhirnya, petang tadi selesai menjawab test dengan jayanya. ouh -__- 
mmg aku akui aku terasa bulan  Ramadhan. Nak nak aku tersangat penat sebab lepas sahur tak tid0. Ngantuk tu hanya tuhan yang tau.
Lepas je balik kelaS terasa nikmat berpuasa amatlah tergugat sebab penat sangat.
lepas je hilangkan lelah..pegi umah member sambung bincang asaimen yang berlungguk. Al-maklumlah cuti midsem dah mai..jadi, banyak la keje kena buat sebagai hadiah cuti tersebut..agagaga~ dugaan...mmg takkan putus disebalik nikmat yang berpanjangan..


Member bl0gger sekalian, j0m kita sama-sama h0rmati bulan Ramadhan yang mulia nih dengan amal makruf nahi mungkar. InsyaAllah..semua amalan akan diberkati Ilahi (: aku bahagia berjumpa lagi dalam Bulan Ramadhan untuk sesi tahun 1431H atau dalam bulan Masihinya 2010. Syukur sebab diberikan umur yang panjang untuk menjalani ibadah puasa dan amalan2 lain yang buat kita merebut pahala yang hanya diberi dalam bulan yang mulia penuh barakhah yakni bulan Mulia..Subhanallah~

Ramai jugak bl0gger yang p0st entri sempena  awal Ramadhan yang di tunggu-tunggu. Banyak keiStimewaan yang diberi.Setiap amalan diberi ganjaran berlipat kali ganda..mudah2an* aku punya azam yang tinggi bersama si dear..tak nak tinggal s0lat tarawikh kecuali kalau ada sebab2 tertentu. Kedua, Saling ingat-mengingati antara satu sama lain tentang puasa dan amalan susulannya..tapi, malam nih si dear tetiba tak sihat. Terpaksa rest di umah untuk berehat.. Kesin pulak incik BF sebab penangan hari pertama puasa k0t. Tapi harap-harap dear cepat sembuh:) dan dapat jalani ibadah dengan tabah dan sempurna HendakNya..


Sedar tak sedar, pejam celik pejam celik..dah selesai satu hari kita berpuasa di bulan Ramadhan..menu berbuka aku hari nih adalah nasi ayam berempah dan air bandung cincau. Rasanya, saat2 bersahur dan berbuka paling best, kerna dpat mengeratkan silaturrahim antara keluarga dan persahabatan.. tak pun, sesama muslim (: pSstt..korang, lusa aku nak balik umah kat kedah ! yippy, perasaaan bercampur aduk.Resah, takut, heppi, teruja bergaul dalam satu hari satu rasa yang mmg ..tapi yang pasti aku nak balik Kedah darul Aman.. Kedah Here i c0me. Bercuti dan enj0y de puasa dengan famili..hihi.
dan 2 tahun tak bersama ngan famili sejak-sejak aku belajar desini. Dan 2 tahun jugak aku dah disini..sebagai pelajar setia. ecece:D


Okiehlah, Apepun Selamat Berpuasa(:

P/s: Jangan p0nteng-p0nteng ok..hanya yang mendapat hadiah istimewa dari sang pencipta yang b0leh excuse..hihi. Ok, badan pun dah letih sangat. Nak rest awal.
Satu je kelas es0k dan kemudian..fly  balik Kedah. ngee:D Perasaan tu hanya tuhan yang tau. Alhamdulillah~ harap-harap semuanya akan ok..yang terasa diri ini desini tetapi hati dah ada di kampung halaman untuk sama-sama berpuasa di umah, makan makanan masakan mak. Dan merempit dengan m0to, jalan2 makan hangin di hutan rimba..ahaks!
ok, dah ler, nnt terlebih suda..Selamat malam uols..tata ^^ 
---;---'--{@
~Dawia Honeyputri~ 

1 comment:

  1. selamat berpuasa n salam ramadhan al mubarak..smoga ramadhan kali ni membawa seribu erti pada kita semua,aminnn

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi