Wednesday, 25 August 2010

.Teringat Susana Di Rumah Waktu Malam-Malam.

Assalamualaikum dan salam Ramadhan Al-Mubarak buat saudara seislam denganku..yakni termasuklah blogger, reader dan f0llower blog ini. Selawat dan salam buat Nabi Junjungan, nabi akhir zaman.. Malam yang ceria semua (:

Hari ni dah genap 15 Ramadhan 1431H..sekejap ja dah masuk minggu kedua puasa. Yakni sepuluh pertengahan yang membawa maksud pengampunan dari Allah S.W.T. Aku bersyukur, aku masih dapat bernafas di Bumi Tuhan yang kaya dengan khazanah alam. Maaf* aku seakan skema..tapi sekejap ja. Tak biasa katanya ! ngee:) mulanya tak tau nak hapdate apa..tapi gian nak menaip makin membuak-buak.Jadi nak sambung entri pasal seminggu aku di umah sebab holiday midsem baru 3hari lepas.
main mercun paling besh !

Ok, aku teringat suasana di umah waktu malam-malam. Paling best lepas berbuka dan solat maghrib.Manis je memori bila di umah banyak kenangan terindah bila aku balik. Sekarang nih aku tengah rindu si kecik Munir yang tak ponteng puasa lagi walaupun baru darjah dua..ngaa;) dia sangat tabah dan kuat, walaupun dia cakap kawan-kawan kat sekolah dia minum air paip..laa. Awat sampai lagu tu?..baru darjah dua kot O.o tapi budak-budak nama pun..jadi abaikan walaupun adik Badrul aku nasib tak terpengaruh. Dia langsung tak mengeluh ok..
tapi yang seronok aku balik umah adalah main bunga api..besi bukan kabad ok. Sebab percikan api dia bentuk bintang-bintang..teruja sebentar*
adek aku pali "tauke mercun..agaaa :P
  Bukan aku tak penah main bunga api, tapi dah besau-besau nih rasa segan sangat. Nak nak dah jadi anak kedera (anak dara) rasa malu-malu tapi mahu. shy2 cat gitchu. Tapi aku tetap main jugak. hehe=D sangat besh! tgk budak-budak mainm mercun naga, mercun mancis dan bagai lagi. Pembetulan, mercun dan bunga api memang bahaya. Itu tak daapat dinafikan tapi kegembiraan bersama famili..tengok budak-budak cilik seusia Badrul main..leh hilang tensi0n. Nak nak buan puasa yang mulia..meriah sangat suasana itu:)

merindui rumah sekarang..pSstt, mercun memang bahaya kalau salah guna, nak nak main guna cara salah. Kadang-kadang main cuba-cuba atau buat yang bukan-bukan. Bagi aku. main bunga api dan mercun meriah ! dan best kalau kita berhati-hati:)
m0od amat rindu suasana umah sekarang T___T 


Nota buat tersayang--> si dear tak bagi main bunga api pun. Aku tetap main..tapi tak nak letak dalam blog ni. Buruk ! yep lagipun pakai henfon 3.2 megapixel yang kurang cahaya..gambar amatlah kabur seperti diatas -___- harap tak kesah sebab aku nak letak jugak. Disebabkan aku snap gambaar tak guna nik0n..gambar bunga api nampak memanjang..ops! hehe:P  Selamat menunaikan solat semua.. Nanti nak pegi bazardengan member baik 2orang tu..olalala. Walau canepun kawan ibarat famili bila berjauhan cenggini..hmm. 0k,tinggalkan anda dengan senyuman berpanjangan =))


---;---'--{@
~Dawia h0neyputri~

2 comments:

  1. akak membuat aku teringat mak d kampung lepas sembahyang magrib balik jab..nice

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi