Tuesday, 31 August 2010

. Selamat Hari Kemerdekaan ke-53 =).

Assalamualaikum dan Salam buat semua bl0gger sekalian negeri ^^
hari nih dah tanggal 31 0g0s bersamaan 21 Ramadhan..cepat masa berlalu kan..
bila semua orang meriah disana sini dengan bangganya melaungkan kalimah keramat Malaysia terCinta.. merdeka! , Merdeka!, Merdeka!..aku turut nak hapdate bl0g pasal Hari kemerdekaan kita yang julung kalinya Kali yang ke-53 sudah..
Alhamdulillah, hari ni bangun dengan satu perasaan bersyukur dan bangga sebab bumi bertuah Malaysia masih lagi aman damai permai tanpa persengkataan kaum dan lain. walaupun masalah tetap ada, tapi pagi nih aku masih b0leh jalani hidup dengan aktiviti harian aku dengan tenang..menghirup udara malaysia tercinta dengan rasa teruja dan nikmat (:

Malam tadi, aku desini di bilik hanya sambut Merdeka seadanya bersama teman-teman FB dan bl0g dengan berk0men dan sampaikan ucapan salam kemerdekaan. Rasa aku  seperti begitu menyayangi Bumi Malaysia yang bertuah. Dan dalam masa yang saama, teringat pejuang-pejuang tanah air yang bermatian-matiaan untuk mempertahankan negara yercinta dari penjajah. Sedih..tambah-tambah bila tgk cerita sarjan hassan dan cerita patriotik yang menyentuh hati.. Betapa besarnya semangat pejuang untuk mengecapi keamanan yang kita hayati sekarang. Jadi, aku sebagai ganerasi bertuah, bangga menjadi anak Malaysia!..(laungkan) dengan perasaan berkobar-kobar dan semangat.
;
tema kemedekaan: 1 Malaysia Menjana Transformasi :)

Pewaris masa depan
1 Malaysia..damai dan makmur (:
Seperti biasa bunga-bunga api yang mewarnai malam merdeka dapat jugak aku rasa di Unisel malam tadi walaupun sekejap.Tapi bila sms mak dengan ucapan salam kemerdekaan. Mak cakap dalam tv tak sambut sebab bulan puasa. Syukurnya, takde lagi pesta anak muda mudi yang berpelesaran..sempena nak sambut Merdeka. Kadang-kadang itu lebih baik sebab sambutan Merdeka bukannya perlu pada sambutan tapi semangat yang penting ! =D

Pagi tadi,,si dear kejutkan sahur..dan dear wish merdeka. Sempat jugak waktu pagi tadi dear cerita sambutan di Bukit Jalil dengan kelainan yang best. Sebaab tanpa kereta berhias..cuma menggunakan lampu-lampu yang kaler warna warni dan cantik. Waa,,seronok jugak aku dengar. Mesti sangat unik !Ok la..sambut Merdeka dalam bulan puasa (: tetap sambut tapi bersederhana..sokong2x !
 
Selamat hari Kemerdekaan yang ke-53 warga Malaysia sekalian :)
Heppi Bercuti jugak buat semua sempena hari bersejarah hari ni..1 Malaysia menjana transformasi yang gemilang..mudah-mudahan. Nota cinta--> Si dear dah masyuk gaji tadi tapi tak da b0nus. Kesian incik BF aku. Sekarang dear tgh sopink2 dengn famili tersayangnya..aku desini berangan-angan sambil buat asaimen..huhu. Takpelah 3 hari lagi disini kemudian ch0w ! ngee =D Salam ceria buat semua. senyum selalu~
---;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

  1. selamat menyambut kemerdekaan ke 53,.

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi