Sunday 14 November 2010

Entri Hujung Minggu Yang Santai

Assalamualaikum dan salam hujung minggu buat bl0gger yang ceria pagi ni :) Pada yang tak ceria tu, cuba² riangkan hati hempa semua dengan hobi yang disukai atau buat lah apa sahaja yang mendatangkan manfaat pada diri dan hati .. Haa pagi² dok cakap pasal hati dah aku nih :$ Banyak b0le cakap tapi hati jugak yang jadi perhatian.. Memang sekarang aku dok bermain dengan hati :'D.. yaka?? rasa macam tak percaya je kan.

Sebenarnya bukan hati yang biasa² tapi ini berkaitan hati yang sensitif. Aku rasa ramai orang setuju hati adalah permaisuri dan akal lah raja bagi tubuh badan kita kan. Jadi janganlah berkata² ikut hati kelak badan binasa. Maka, berkata² lah mengikut akal fikiran yang waras..kerana itu melambangkan kecerdikan dan kecerdasan minda seseorang itu :)
Pendek kata, aku semalam telah bermain hati dengan incik buah hati. Maksud aku semalam aku dah melukakan hatinya :'( tanpa aku sedar dia sedih. Notacinta ♥ maafkan diri ini wahai mr.gua hatiku. Niat dihati tak berniat untuk sakitkan hatimu yang tulus dan ikhlas.

Okieh, tutup pasal bab nih.. Sebab bab nih pun dah settle dengan jayanya. Saja aku mukadimah panjang lebar pasal hati supaya kita berhati² ^^ ecece..dah macam pantun pulak kan? Pejam celik pejam celik, orang lain baru nak bercuti sem aku tinggal kurang lagi seminggu dah nak habis cuti. Huhu. Nak tak nak banyak lagi yang aku belum settle.. Walaweh, rasa malaihnya nak balik. Tapi itu lah kenyataannya. Aku bersyukur jugak cuti awai sebab adek ku yang belajar kat UPM tu tak balik raya tahun nih sebab dia ada paper lagi keesokan raya Aidiladha.
senyum c(=

Semalam, mak belikan aku baju baru..yippe! Dapat baju raya baru untuk raya korban Rabu nih. Segala²nya minggu ni sangat busy. Nak ke Bank, stesyen bas, shopping mall dan market. Ahaks! masuk jugak dalam senarai..Sebenarnya satu biskut pun tak buat lagi. Kesihata yang baru nak baik buat aku bersemangat nak buat kuih. Eh eh sempat ke lagi?..hoho. InsyaALLAH..sempat kan..wink*

Malam ni nak buat kuih sikit²..tak sabar nak bake kuih dan biskut raya. Raya korbann mestilah meriah jugak kali nih sebab semuanya masih heppi dan ada di rumah. Tak sabar nak jumpa famili di kampung. Sepanjang cuti ni aku belum sempat jenguk kampung sebab jalan yang rosak =.=" sabar ajelah. Buat jambatan sekerat jalan ataupun tak puas hati. Jadi kesimpulannya kerja yang dilakukan tak berapa nak jadi sepenuhnya. Cepat rosak dan menyusahkan orang ramai..ouh! 


Semua cerita aku campur aduk kan dalam satu entri nih. Maaf* hmm..kadang² terfikir aku menaip ni untuk bacaan sendiri sebab ada ke orang berminat baca bacaan aku insan biasa nih. Tapi walau apepun yang penting kepuasan dalam menaip dan berbl0gging itu ikhlas. Pasti hati bahagia.. Okieh tutp entri kali ni dengan serangkap pantun..ecece ;) 
dua tiga kucing berlari,
mana nak sama pengikut setia, 
semua penulisan dan taipan adalah hak milik sendiri, 
lain bl0g lainlah idea..kan³ ♥
Selamat berbl0gging semua. Have a nice day. See U! 
----;---'---{
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi