Wednesday, 10 November 2010

Sensitip !

Assalamualaikum dan selamat pagi bl0gger sekalian..
Pagi ni  aku ada sedikit resah sebab entahlah angin kus kus mana datang rasa cam moody saja. Mungkin sebab badan yang tak sihat..sob sob..nak selsema. Kebelakangan ni cuaca di utara amat tidak menentu. Hujan tidak henti-henti. Biasalah cuaca hujung tahun.. Kebiasaannya jerebu tak pun banjir dan lain-lain bencana lama yang sukar kita nak ramal..wallahualam. Hanya Allah S.W.T yang tau. Kita sebagai hambanya perlu redha dan jangan sesekali merungut atau mengeluh :)

Sebenarnya yang buat aku moody sebab satu hal ni..sebenarnya aku amat sensitip bila orang yang muda dari aku cuma panggil awak,ko,ang macam tu ja. Aku rasa cam biadap orang panggil aku macam tu. Yang moleknya panggil la sis ke kak ye pada adek² blogger sekalian. Oho lupa nak cakap dan letak pada blog yang umurku dah 21 tahun tahun nih. Pada sesiapa yang rasa diri dia muda tu panggillah kakak ye. Aku sentap kalau yang masih muda dok panggil cam kawan² dia ja..aku dah tua dah cek oii.
kerana diriku begitu berharga :)
saja di blurkan..hee
Banyak sangat yang panggil nak tak nak ja..aku agak anti ya. XXXXX sangat anti dengan semua nih. Ya, aku amat emo pagi ni sebab ia panggil denga nama saja ataupun dah rasa muda pandai-pandailah panggil aku dengan panggilan dengan lebih sesuai. Huh! nanti aku tekad nak letak umur besaq² biaq tempampang kat blog ni haa.. agar hang, hang dan hang yang muda ceit ceit tu sedar diri yang aku ni dah tua. Dan boleh la panggil aku kak atau sis ye. Hmm..bukan apa rasa tak manis weh panggil biasa² ja sebab aku ni sangat menghormati orang tua. Jadi aku sensitip bab hal² cenggini.

Yezza! aku dah emo pulak pagi rabu yang ceria ni..dan disebab itu aku akan letak umuq aku dalam blog ni..Kata orang buat apa nak malu dengan umur kan sedangkan itu la umur kita di dunia ni. Selama umur itulah kita bernafas kembang kempis menyedut oksigen dan menghembus karbon dioksida.Hehe..maksud bab sains ya. Sebab aku memang budak berlatar belakangkan budak Sains. Jadi ada sedikit bangga desitu walaupun di alam universiti aku beralih arah ke bidang sastera yakni business. Kalau masuk alam kerja nanti tak tau la masuk bidang apa pulak. Mana tau beralih arah lagi ke?..kan³ B-) haa..kan dah ubah tajuk. Sebenaqnya nak cerita pasal umuq tak perlu malu untuk diberitahu sebab ia adalah kenyataan..
^__________________^ v
Okieh, cuma satu je nak pesan pada akak² abe² yang dah berumur dari diri nih jangan la pulak dok panggil saya sis ke kak ye :) hehe..ngee:D itu cam pelik la pulak..huhu. Sekian entri emo berbaur aku..dah masa untuk ke dapur jadik cheff..lalalala~ mummy xdak bole la dok on9 kejap.Kalu tak mesti awal² dok dapur sebab nak jadi anak mithali..mudah²an..kalau xdapat pun jadi anak yang solehah pun sudah bersyukur..mudah²an...amin*

Selamat berblogging dan berblogwalking semua.. Ingat ye, jangan panggil aku sebarangan lagikk. SENSITIP! itu je nak pesa. Have a nice day...semalam adalah hari yang paling gembira :) bergosip dan bergurau senda dengan dear my l0ve <33 See U!
---;----'--{@
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

  1. semua org asyik sakit2 ye skrg..huhu..semoga sembuh..thanks follow...letak je umur tu bape,xdela org silap pggil lg nti..jgn mrh2 sgt,kne senyum2 selalooo...tc k..

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi