Thursday, 24 March 2011

Bee Happy While Allah GueSs.. Allah is Always In My Side.

Assalamualaikum dan Salam kerinduan aku pada bl0g ni ;) Sekali l0g in hanya sekadar ziarah dan bl0gwalk kecil kecilan.. itupun kalau lapang. Tak sempat nak hapdate sebab tetiba tenet kat umah problem sebab wayar streamyx prob. Jadi terpaksa aku pegi ke CC selama dua hari ni. Nasib la kan.. sebab agak rindu untuk tidak sunyikan bl0g. Mungkin jugak aku dah addict pada bl0g dan FB, kalau tak bukak sehari memang naya tak tido malam. Hihi.. Jadi hari ni kenapa awal pagi dah bole hapdate eh? Meh nak stori sikit sikit.. Biar hati semua orang rasa tenang.. termasuk aku yang kegirangan. Mungkin cukup tido sebab cuti yang panjang.. mungkin*
| Be heppy alwayS
Okey, meh nak cakap.. pagi ni rasa heppi alhamdulillah. Pertama sebab dapat mende yang di idam idamkan. Beron9 semula.. kedua, ayah nak renew lesen motor yang dah mati 4 hari lepas. Kesian aku tak boleh gerak kemana.  Sabar ajelah.. Sebab tu pagi ni aku sayangg ayah sangat² sebab dah permudahkan perjalanan ak dan menggembirakan hati ini selalu. Bayangkan bahagia ayahku tak penah berkira duit dan hartanya disebabkan aku yang sorang nia.. mengalahkan yang lain² kalau bab nak habiskan duit. Bukan setakat boros, malah aku la satu²nya anak ayah mak yang gunakan banyak duit parent even ada ptptn .. Huh! tercerita biarlah semuanya menjadi kenangan ;)

Perasaan heppi bukan kepalang bila pagi² rasa macam heaven. Berbekalkan nasi lemak  sebagai sarapan pagi. Memang terbaik bagi rakyat Malaysia macam aku yang tak utamakan diet yakni keseimbangan makan dalam kehidupan harian. Mau pipi tidak seb0olat sekarang. Tapi haku tak pedulik sebab rasa keterujaan mengon9kan diri terasa bagai hadir semula. Berdesup laju tenet tau. Memang boleh bl0gwalk sampai lebam.  Taip entri laju² la lepas nih.. hikSs. Senyum puas. Terasa berkobar laa.. hati munge² ibarat ada pelangi di taman hati.. ahaaa sampai macam tu aku rasa. Tapi alhamdulillah, aku masih dapat ziarah teman² alam maya lagi.. Memang beSt.. harap earning nuffy dan HB melambung lambung pulak lepas ni.. amin. Siapa tau kan.. rezeki ada dimana mana:D

Tapi setiap yang berlaku pasti ada pasang surut, aku tak nafikan ada yang aku runsingkan lagi selain heppi sekarang. Tapi apepun semuanya masih terkawal.. berusaha selagi terdaya. Tiada salahkan kan? ;) Aku bertawakal setelah berusaha, dan aku tak akan putus asa. Harap dapat buktikan yang aku jugak boleh buat sendiri tanpa harapkan bantuan orang yang tak sudi. Aku tujukan pada sesiapa itu tak penting. Tapi manusia memang pelik kan? Apa yang aku belajar, adalah sabar dan pecaya diri lebih dari pecaya pada orang lain. Sebab sifat manusia yang berubah ubah memang sukar diramal..
Cuma satu aku pinta, masalah cepat selesai. Belajar rajin².. dan lupakan apa yang buat diri sedih. InsyaAllah, Allah sentiasa ada untuk hambanya. Memang aku percaya itu.. Sebelum mengakhiri entri nih, aku nak cakap.. tak sabar nak sopink satu mende ke satu mende.. Moga hajat aku tercapai. Aku cuma tinggal  kurang dari seminggu untuk settlekan. Bukan bab hutang.. tapi adala ;p Okey salam Ceria.. walla! Kliks apa yang patut ye iklan di bl0g DH yang preci0us tu..x0x0.

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi