Sunday 13 March 2011

Moody Kerana Dua Hal Penting Yang Harus 'Ambil Berat'.. O.o

Assalamualaikum :) Mencari dan melepaskan lelah dibl0g itu adalah hobi kegemaran aku. Siapa tatau tu yang nak bagitau. Setiap orang sayanggkan blog masing masing. Terasa tak sah kalau tak sign in bl0g setiap hari walaupun minggu ni minggu aku exam. Yup sebab blog ni dah ibarat macam bff aku dah sebenarnya. Jadi di waktu petang yang lapang nih. Aku nak luahkan apa yang terpendam, lelah dan moody agar tak terjelas di wajah dan dihati. Buat orang sekeliling tak sedap je pulak. Sebab mulanya incik dear tegur, walaupun pagi tadi aku dah perasan yang aku ada 'meninggi' sura dekat dia. Tapi dalam sedar tak sedar.. aku dah lepaskan tensi aku dekat dia. Aku rasa aku kalau nak ambik exam bukan selalu tension atau stress tapi kuat moody awan mendung kelabu gittu. Sabaq ja laa..
| Mood tak keruan |

Ok, esok ada paper subjek feveret! Apalagi kalau bukan law. Ketiadaan rumet minggu ni dah aku buat bilik ni macam bilik sendiri. Tu diaaa. Apalagi macam macam dah aku buat untuk penuhi aktiviti yang padat di hujung minggu ni dengan aktiviti sihat seperti kesana kesini, iron baju, bermain dengan pen dan pensil. Nota nota. Comot habis bilik. Kalau nak cakap tak selerak tu, tipu la sangat. Kuikui. Sebab tu segan nak snap gambar bilik yang comei comot tu. Hampeh sikit desitu =.=" mood tak baik, jadi incik BF pun elak cakap lama di fon. Nak bagi ruang untuk aku privasikan diri.. dia pun buat hal dia sendiri di umahnya. Kesiann. Tak apa nanti cari dia balik. Sekarang nak luah isi hati dekat bff jap. Ohoo jangan cakap aku tak ada kawan sampai anggap lappy ni bff. Tapi bukan semua menda kita leh cerita sesama  manusia. Dan semuanya adalah private. Letak mangga, kunci ketat kejap (kemas).

Esok paper petang, jadi sempat aku tarik nafas panjang sebab 2 hari ni pun memang aku dok ngadap subjek tu penuh khusyuk dan tawaduk. Mudah mudahan apa yang dibaca masuk. UoOls pun doakan ye. Aku sedang tenangkan diri. Aku cuba hindarkan masalah yang bersarang dalam hati. Semua orang ada prob masing masing, tapi satu je masalah aku nih tatau cemana nak selesai. Nak cari  roomate di umah sewa pulak di S.Alam   satu hal.. cemana nak settlekan prob nih? Katmana harus aku buat advertisement.. haa omputih sikit. Rasa nak je tempek iklan kat setiap bl0k kluster hostel yang ada dari blok A sampai bl0k J kecuali tiada bl0k I.. kenapa tak ada. buat tatau ja. Jadi uoOls darab sendiri ye jika blok A pun ada lima blok. Kalau sampai J.. berapa blok dok ada kan? Tapi itu kalau di ikutkan hati. Tapi mustahil aku nak buat macam tuu.. malu:$ Takkan aku nak menagih roomate -.- Macam erkk =.= abaikan O.o incik dear cakap aku terlalu banyak fikir. Mesti ada cara?
|Mudah mudahan memperoleh kunci petunjuk dariNya..|

UoOls reader budiman ada tak cara nak settlekan prob aku yang satu nih.. Sedih la tak dapat nak settle sebelum cuti ni. Sob sob. Runsing pun ada cit cit.. Apepun aku berdoa supaya masalah aku nih jumpa penyelesaiannya. Harap yang baca dapat bagi pendapat. Itu pun kalau ada laaa :'( Okieh laa, aku rasa dah ok sikit sebab aku dah luah dah pun walaupun hampir 2 minggu dipendam. Tapi bila fikir final exam dengan fikir roomate lagi. Allahu Akhbar. Agak serabut hati. Fikiran pun sarat. Ok,, istighfar Dawia. Mudah mudahan ada la penyelesaian.. da maghrib. Eh nak bagitau umah ni dah tak ada peti ais dan tv sebab tuan empunya dah ambik balik dan dihantar dengan selamat tengahari tadi. Sekiann..
 |Masih tertanya tanya? |
 
Akhirul khalam, doakan aku sukses menangani masalah yang membungkam didada ini. Lancarkan urusan dan mudah mudahan tuhan tunjukkan jalan. Sesiapa yang nak membantu, bagi pendapat dengan footprint ye, sebab comment place di hide kan untuk keselesaan hati aku ceria berpanjangan. Sesungguhnya hati ini sedang bermain dengan 1001 perasaan. Zikir Dawia.. Ok, harap aku boleh bertahan dan tak moody sangat. Ya Allah.. permudahkan. Amin* Maha Suci Maha Agong.. aku pohon ringan beban. Salam hujung minggu semua.. Kalau free aku bl0gwalk blog uoOls. AsSalamualaikum..

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi