Tuesday, 8 March 2011

Selamat Hari Wanita.. Semanis Muslimah Sejati =)

Assalamualaikum :) Apapun nak ucap Selamat Hari wanita buat yang bergelar wanita hari ini. Eh dah macam rancangan Tv3 je. Kuikui. Walaupun aku belum jadi wanita :P Tapi menjadi remaja perempuan pun akan bergelar wanita jugak kelak kan. Tak ngaku wanita sebab macam orang orang dewasa gayanya. Perempuan atau gadis sesuai kot dipanggil untuk aku yang seusia ini (",)V hehe. Bangun bangun adik ousmate ucap selamat. Wahwah terharu :") macam nak nangis sebab dia kata aku seorang wanita. Gigih mencari besar namanya bergelar seorang wanita. Nak nak meletop bak wanita hari ini yang penuh keanggunan dan segalanya. Tapi rasa malu menebal bila di usia nih dipanggil wanita. Mungkin sama ja bila bila pun, tapi cam tak sesuai pulak dengan aku. HiksSs.
|Wanita Muslimah|

Sambutan tahun nih aku biasa biasa ja. Melayan nota ringkas ditangan bersama roomate. Oh memang uoOls sendiri faham macam mana perasaannya. Tak ada pun sekuntum bunga mahupun kad. Buat mak tersayangg, aku cuma f0n bertanya khabar nak ucapan mesra dari anaknya yang jauh. Apepun aku bangga melihat seorang wanita di depan mata yang membesar ku dari kaki sebesar tapak tangan sampai ke tapak kaki saiz 5 inci. Comels je :") Eh maksud aku mak, wanita terhebat abad ini..sehingga susah senang berjaga malam untuk 4 orang anaknya tanpa mengira kasih sayang yang tak berbelah bagi. Pendek kata semuanya dilayan sama rata. Mak.. l0ve U :*

Bercakap pasal wanita, aku dengan bangga nak ucapkan pada sesiapa yang bergelar wanita di seluruh dunia Malaysia.. gaya macam satu dunia nak baca blog nih.. Selamat Hari Wanita. Berbanggalah kerana menjadi wanita ciptaanNya ;) kerana penuh dengan sopan santunnya, cukup sifat malunya tinggi dari seorang bergelar lelaki. Menjaga maruah peribadi terpuji. Diangkat tinggi menjadi idaman setiap wanita. Dan bagi aku.. hormatilah diri dan berbanggalah menjadi seorang wanita sebelum orang lain.Maaf andai ayat tunggang langgang sebabnya nak cakap kita perlu hormat diri sendiri sebelum nak orang lain hormat diri kita. Wallahualam.

  KECANTIKAN WANITA   

Untuk membentuk bibir yang menawan,ucapkanlah kata-kata kebaikan.
Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah
kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai. 
Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, bagikanlah makanan
dengan mereka yang kelaparan. Untuk mendapatkan rambut yang indah,
mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya
dengan jemarinya setiap hari.

Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah,
berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, 
dan anda tidak akan pernah
berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain. 
Perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni.
Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda. 
Apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah
senantiasa. Jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, 
akan senantiasa ada tangan terulur. 
Dan dengan bertambahnya usia anda,
anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan,
satu untuk menolong diri anda sendiri
dan satu lagi untuk menolong orang lain.
Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakan, bukan pada bentuk tubuh, atau cara dia menyisir rambutnya. 
Kecantikan wanita terdapat pada mata,Cara dia memandang dunia. Kerana di matanya terletak gerbang
menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
Kecantikan wanita bukan pada kehalusan wajah. Tetapi pada kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang
dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta dia berikan.Dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu.
Akhirul kalam, Selamat Hari Wanita ye hari ni bersamaan dengan 8 Mac.. moga tahun depan lebih bermakna sambutannya. InsyaAllah.. Cuma sekarang, aku ingin menghambakan diri padaNya yakni Allah S.W.T.. Permudahkan urusanku, dan perlindungilah aku dari bisikan bisikan jahanam syaitan laknatullah. Mudah mudahan.. sama sama berdoa ye. Mengharapkan yang paling terbaik dari terbaik. Semua orang inginkan yang indah indah. Moga kalian aminkan doa dan moga DIA memperkenanka doaku siang dan malam. Ya Ilahi.. kuatkan hati ini dan tabahkan daku. Dikau saja yang Maha Mengetahui rasa hati ini. Subhanallah.. bersyukur menjadi bunga dalam taman dan seorang muslimah. InsyaAllah..

 
Selamat Hari wanita!:")

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi