Sunday 27 March 2011

Rakus Berperang Dengan perosak Lipass.. Ciss!

Assalamualaikum dan salam hujung minggu.. Terasa lapang hari ni sebab seawal pagi aku dah mengon9kan diri dan cuma bl0gwalk tanpa hapdate. Kemudian akibat terlalu lama, offkan dulu sebelum aku cuma berperang dengan sekurang² 15 ek0r lepas yang bermacam spesies dalam almari bawang mak. Aku pun terkejut sebab niat nak bersihkan almari tu sebab macam seram dengan bilangan plastik yang banyak sehinggakan menampakkan almari dan bekas² bawang dan cili kering dihuni makhluk perosak yang busuk lagi pengotor..
 | Nyah kau LIPASS >.< |
Aku apalagi dengan rakus dan kejamnya geram dengan lipas yang gerak gerak dengan sesungut ia tu.. dengan berdesup zass.. spray racun perosak aku halakan kesemua serangga yang bergerak lari bertempiaran bila semua bekas² tu aku alihkan dan buang.. Apalagi macam bencana je lari, kununnya macam ketakutan.. tapi aku dengan rasa geram, hanya spray pada serangga² ni hingga ia pening lalu terbalik, dan akhirmya lemah.. Yang bestnya anak² lipas mana yang sempat, aku pijak dengan selipar tanpa rasa bersalah.. Fuhh!

Memang agak lama lipas² tu bertarung nyawa, akhirnya dengan rasa geli² geleman tengok serangga tu semua ke  saat² yang kiok, bercampur  gigih aku kumpulakn dan last sekali aku plush dalam t0ilet.. Dalam hati.. puas hati aku !! Hahahaha. Gelak jahat. Bunuh serangga dibenarkan ye.. tapi kalau bunuh binatang jangan sesekali.. ngee:') Last sekali settlekan apa yang patut seperti menyapu, mengemop dan menyimpan.. Last sekali settle jugak walaupun bermandi peluh sebab berlari² takut dikejar dengan Lipasss.. aiyak wa tak takut tapi wa manyak geli maa ;) ada gaya macam MeiMei dalam Upin Ipin tak.. hikSs.
 | Go..Go.. Aja² Fighting! |
Cepat masa berlalu, yang pasti aku tak sabar tunggu malam ni.. kenapa aku tak sabar².. tunggu ek :) Walaupun entri lepas seakan² sedih, tapi aku ni jenis emosi cepat berubah² jadi maksudnya aku tak boleh lemah sampai bila, masalah pun blum settle tapi bab lipas memang aku nak perangi habis²an.. yihaaa! Siap kungfu, jerit bagai.. hakhak. Okeyla.. kiranya minggu ni maksudnya cuti hujung minggu ni macam best jugak  dapat bersantai kat rumah walaupun tak keluar jalan² kemana sebab kat Kedah, orang dan adik² dan start bekerja, cuma ayah aku saja cuti sebab kerja dekat Pulau Pinang ;) Kan cuti.. macam negeri² lain jugak.. eh kebetulan kat Batu Kawan ada Jom Heboh.. dekat sangat dengan tempat kerja ayah.. tapi malas nak pi.. bukan apa susah nak parking ;p

(^__________^ ") V
Jadi dok umah diam² sikit sikit kemas la rumah apa yang patut.. teng0k tak sangka lipas² tu bermaharajalela dalam almari.. ingat ternak ke hapa.. weee geli k0tt. Okeylah itu la alkisahnya berperang dengan lipas, walhal lama aku tak kemas² gotong royong. Kuikui.. kan kantoi aku pemalas.. tapi sekali sekala buat memang berpeluh nak habaq maii..lalalalala~ Sekian akhirul khalam.. moga uoOls heppi selalu. Sekadar bercerita, yang lucu, penat, sedih, heppi gembira.. yang penting hati senang walaupun masalah tetap ada.. Okieh.. walla! P/s: Tadi tengok mel0di, pengacara Fafau dan Wahid dah habis kontrak dengan rancangan hot tu.. dan digantikan dengan Dirra dan Zizan Raja lawak.. Apepun aku tak nak dikatakan ketinggalan bab² duniawi.. yang tu cekap! Adios.. See U! malam ni tak sabarnya..dup dap dup dap menanti esok <3

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi