Saturday, 5 March 2011

Perjalanan Ke Shah Alam Rini Dipermudahkan.. Subhanallah :)

Selamat Pagi Sabtu! =) Assalamualaikum ya bl0gger. Ahlan wa sahlan. Hari ni penuh keceriaan kerana hari ni nak pegi jalan jalan dengan nawaitu lillahi taala. Mudah mudahan. Terasa macam malam tadi tido lewat pagi tapi sampai je pukul 7 lebih dah tak boleh nak nyenyak tido. Mungkin banyak hal yang aku kena buat kot hari ni..hikSs. Tak sabar nak pegi jalan jalan pagi tadi dengan seorang membe serumah ;) bila lagi kan.. lepas je bekpes roti jagung Gardenia Delicia Jagung seketul. Bl0gwalk bl0g kawan kawan. Memang teruja sebab tenet pun buat mood aku riang ria sebabnya laju berdesup ! Layan dari ngantok yang tak tertahan tapi mata tak mao lelap. Akibatnya sakit kepala sikit..Hee.


Okieh dipendekkan cerita, aku gerak dengan Kak Zana yang tua setahun dari aku, tapi amat sekepala tau. Dia satu satunya yang baik hati daoat temani aku dalam saat saat aku memerlukan teman untuk ke destinasi yang untuk kedua kali jejak  iaitu SHAH ALAM. Tapi kali ni tak banyak rintangan. Amat berpuas hati. Yang penting aku dapat cari apa yang aku inginkan untuk semester depan. Hooyeh ! Sebab tu aku bersyukur aku diberi pilihan antara dua. Mahal dan murah. Kemas dan selerak. Selesa dan semak. Gurlps. Opss..hehe terlepas sudah. Yang itu yang aku boleh cakap. Tapi yang best semuanya sporting habis. Aku dah buat keputusan. Yang pasti aku jugak dah intai intai kampus lama tapi baru buat aku untuk semester depan. Lalalalalala. Pendek kata memang tak sama. Tapi tak kenal maka tak cinta kan? ecee wah! Hahaha. Kak zana sedapkan hati. 
|Ousemate- Kak Zana| 
Kebetulan Kak Zana lain fakulti. Jadi dia tak dapat pindah sekali. Sedihnya... dia amat baik orangnya. Walaupun berasal dari pahang tapi bole cakap loghat Kedah. Tu yang syokk sembang sembang dan ditemani dia tu. Pendek kata kami sekepala. Dia memang memahami.. Bestt berkawan dengan Kak Zana. Time cuti mesti pi beli makan sama sama. Kalau dulu dulu masak bersama tapi sekarang.. wah 2 minggu je lagi dah nak habis semester nih. Cepat :D Tak sabar nak balik kampung. Yang penting aku sangat berpuas hati. Weee. Nak senyum puas puas walaupun banyak lagi perbelanjaan aku di masa depan. Hoho.

Tapi aku amat berpuas hati la;) Balik pun dengan nafas yang gumbira. Sangat tenang.. hal berjalan dengaan lancar. Moga Allah permudahkan. Tapi apepun aku cukup bersyukur hari ni. Terima kasih Ya Allah.. Maha Pemurah Maha Pengasih. Alhmadulillah.. itu je yang aku mampu lakukan. Dalam hati terasa puas untuk buang keluhan resah dan risau saat lalu. Senyum* Dalam 3 jam semuanya dah settle Problem lenyap serta merta . Dan yang ada.. nak sayang ketat ketat pada ayah terutamanya yang bagi idea buat anakndanya yang sorang ni.. Buat mak yang tak putus putus doakan anaknya ini. Serta buat kekasih hati, incik dear yang tak putus putus mendengar segalanya dan ada tika daku susah dan senang. Akhir sekali mestila buat adik adikku dan Kak Zana. Sayang semuanya :'D

| Sebelum Bertolak :P|
Masa ni masa nak bertolak. Aku dan Kak Zana lunch nasi ayam dulu dekat Cafe sebelum bergerak. Kemudian baru bertolak dan segalanya berjalan lancar dari awal sampai akhir. Terharu:') Penat memang penat tapi berbal0i baloi. Mudah mudahan yang mendatang lebih baik dari sekarang. Aku tahu setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Okieh aku ada snap gambar depan kampus baru yang agak comel dari kampus sekarang. Siap kaler oren lagi tau. Tapi harap best laa. Sebab orang kata bukan senang nak senang bukan susah nak susah ;) Yang itu la yang aku pegang dari dulu sampai sekarang. Tapi aku snap gambar secara kebetulan ja.. nak tengok. Nak tengok depan pagar ajelah ye. Belum masuk lagi. Nantilah sesi dekat sana pulak. Kuikui. Banyak masa lagi.. tapi tempat baru memang rasa lain.
Taraaa !!!

| Kampus Shah Alam dari luar ;) |

| Hoho gambar blur desitu >.< |

Okiehla. Saja buat sesi jalan jalan makan angin kat sana sat. Yang penting aku puas hati. Berbal0i baloi nak dok tempat baru. HikSs. Yang penting aku nak terima kasih je pada Kak zana sebab sudi teman aku kesana. Walaupun hanya disebelah tapi amat bermakna. Terharu sangat sis! :') Yang penting tinggal dua minggu lagi. Lepas tu semuanya berubah. Cepatnya, tapi sedih jugak untuk tinggal sini,. wifi dan segalanya. Walaupun sini lagi ulu dari sana. Tak apalah ada la hikmah tu. Heppi dan terkejut sangat hari ni. Banyak belajar perkara baru.. lepas ni nak belanja akak ousmate aku ni haa diner :) Psstt lagi terkejut tetiba incik dear cakap dia beli laptop Vaio ! Weeee... tunggu entri laptop incik boyfie aku ye. Walla! Apepun Syukran Ya Allah... Alhamdulillah daku menadah tangan.

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi