Tuesday, 2 February 2010

ღ.. Ada Ker Kata Aku Nyanyuk??..ღ

Cerita berMula biLa aKu peGi keLaS MacrO arini......

Cam biasa clas ramai untuk sem nie..mana taknya campur ngan budak2 sem 3 jugak..huhu* tapi tak keSah lah..apepun Puan ShariFah HeLmi ajaq memang best!..aku faham lar dengan suara dia yang guna selanga yang lain dari yang lain buat aku senang la kechup..:)..wajahnya yang ayu lagi cun melecun aku pasti cam ada kacukan di wajahnya..tapi aku bukan la nak bercerita pasal madam lecturer nie tapi nak kongsi cerita pasal budak clas actually lelaki cakap aku nyanyuk??..haiz aku cukup pantang kaalau orang kata aku nyanyuk..weekk:p..sebenarnya kesalahn kecil bukanlah senang2 kita nak menilai orang terus nyanyuk..! yang penting aku maSih waras keyh!

Aku tak tahu knapa dan apakah disebalik semuanya Qada' dan Qadar tuhan..tapi aku dapat rasakan selepas je lecturer tue bacakan soalan di hadapan..hati ecilku berkata aku la orang yang akan dia panggil untuk jawab soalan tue?..Hanya Dia yang tahu..wallahualam*..tup2 dalam aku dok tunduk mengadap buku tetiba laancarnya namaku disebut.."RabiatuL"..........ye,hati kecilku berkata dan dengan spontan kepala aku langutkan memndang terus wajah keibuan Pn.Sharifah..dia memang satu2nya lecturer aku yang smiley face always..hehe..sejuk mata memandang..dan dia anggukkan padaku..terus aku bangun bila barang2 kat atas ribaku ku alihkan ke Fatin..dan semula ke kerusiku..memang susah nak bangun..barang banyak sangat tambahan kerusi itulah meja dan mejalah kerusi jugak buat kami*..So,,yang tue xdak sebab lecturer tetap tunggu aku..

Walau aku yang xconform jawapan betul ke tak..dengan selamba berjalan ke depan mengambil marker berwarna hitam..bukakan penutupnya dan aku memadam whiteboard putih yang penuh dengan jawapan kengkawanku untuk soalan yang lepas..cehh lagak cam nak jadi lecturer kat depan untuk jumplah pelajar 47orang..bayangkan..;)..tapi aku ambil notaku aku tuliskan jawapan untuk soalam Macro arini yang perlu aku jawab..

Camni soalannya:

Suppose 1987 was a base year.Price of sugar per Kg then was RM1.30.This year the price of sugar is RM2.!0 per Kg.Calculate the percentage inflation rate on the price of sugar..

Jawapan yang aku buat di Buku catatanKu aku terus tulis di papan putih di depan kelaS:

=2.10-1.30 dibahagi 1.30 didarab dengan peratus(100%)
=Rm 61.54 #

macam tue la aku tulis didepan..baru nak aku tutupkan marker hitam yang aku guna untuk tulis tadi..tetiba ada suara kasar ckap.."haha..ada ker RM jawapan dia??..NYANYUK ker??"....huhu* haiZ!!.....

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi