Monday, 22 February 2010

ღ ..Sudah KemBaLi ke KampuS..ღ

..Salam Sejahtera blogger...
MySpace
wahwah dah lama aku tak berblogging walaupun selalu berjoging blog orang..hehe..sebenarnya masa cOotie seminggu kat umah aku da on9 dan ada jugak usha2 blog nie..up8 apa yang patut tapi rasa maleh jer nak menaip sebab nak kumpul aktiviti sepenuhnya bersama keluarga tersayang..besh sesangat!*..tapi yang xbestnya time dah habis cootie..nak kena balik kampus!!

Hari nie dan sekarang aku dah ada di bumi dimana tempat aku menimba ilmu bisnes..huhu.baru jer sampai semalam.mood masih letih yang teramat..aku nak citer sket la pasal perjalanan semalam..huhu.bertolak dari umah dihantar famili kecuali adik bongsu sb pegi sekolah..wee* saat nie rindu sangat kat dia..dan masa sampai di stesen bas..bas aku xder lagi.lega sb sampai awal..dalam pukul 9.45 pagi..bertolak..huhu..rasa sayu sangat..aku kali nie balik dengan liyana..adikku yang study kat UPM..dia pulak xbape sht dan selsema.nasib bas kali nie selesa amat..dah selesa keje tido laa apa lagi tambah2 pulak masa perjalanan yang panjang ditambah bosan habis..
MySpace

Alhamdulillah..dalam pukul 1.45 petang sampai di Pudu,KL..perut mula berkeroncong lapar nasi..nampak mCd tapi malas la singgah sebab badan letih..aku ngan Nana nak cepat2 sampai ke kampus masing2..sampai satu persimpangan kami berdua berpisah dan naik bas masing2..huhu* kena la bawak diri lepas tue..lintas jer jalan yang sibuk ngan kenderaan dan manusia..terus nampak bas ke U aku..cepat2 melangkah.Sampai je terus naik..huaa..lega dapat tempat duduk (hatiku berbisik) * terus sms mak cakap dah naik bas dan bagitau si dear...lega rasanya tambah2 cuaca panas..dahaga dan lapar hanya tuhan yang tau..
 MySpace
Tup2 dalam pukul 2 petang,,pemandu bas dah nak gerak dah tapi tiba2 konduktor bas datang dia suruh semua yang ada dalam bas berpindah ke bas belakang yang 2 kali ganda buruk..hmm:( terpaksa la sebab nak balik cepat ikut je lar bas tue..huhu* dah rebut2 almaklum la ramai orang..aku dapat la tempat duduk jugak walau xseberapa meh..hampeh betol* air cond pun xkuat..pnas sangat! bukan tue jer bila dia dah gerak pemandu bas pun asyik hon kan kenderaan..tak tahu apa masalah dia..wehh* tawakal jer dengan kelajuan yang dia bawak dan kadang2 aku seriau naik bas yang kaler merah nie..kecewa pun ada:(



Tapi tak pe lah..nak buat camane..harap2 satu bas tue jelah yang bertukar sb tue pun dah buat aku terseksa sangat..!..yang hairan..bas dah penuh tapi bas tetap masukkan penumpang..habis bila sampai kat selekoh..huh* takuttt!!..tapi..cite tak habis lagi..pengalaman nak balik kali nie buat aku terseksa dan letih sangat sebab..bas kaler merah tue berenti di workshop diorang*huhu..selalu macam tue..makan masa meh..elok2 je tunggu dalam 10 minit.bas dah gerak ke kawasan pagar..dah dengar suara konduktor yang sama mintak semua yang ada dalam bas tadi bergerak ke bas belakang..wehh:( kena tukar lagi ke?..apekah?..huh! cam kena berebut2 panjat tangga bas yang uzur tue..nasib dapat jugak tempat duduk..legaa..sebab bas nie ada air cond dan tempatnya agak selesa kusyen kaler biru muda..dah tempat selesa..penumpang makin kurang di Sungai Buloh*..mata aku pun dah makin berat..sempat terlelap..letihnya badan..mau taknya..dah 3 kali bas bertukar..?! tak penah seumur hidup tau* cam nak nanges pun ada..dalam hati berdoa..moga2 nie bas terakhir aku naik untuk sampai ke kampus aku yang tercerok tapi damai tue..huhu*



Jam menunjukkan pukul 3.30 petang..kalau ikut plan mesti sampai pukul 4 petang..sb perjalanan naik bas dari kL ke kampus ambil masa dua jam..lama kan?letih sesangat badanku hanya tuhan yang tau..akhirnya sampai di Ijok dan langsung ke BB..sampai je kat stesyen bas BB..pemandu tekan hon..ingat ke kenapa?..rupenya..menda yang aku tak suka berulang lagi..
terdengar lagi suara pemuda konduktor india suruh turun dari bas tue dan naik bas belakang...perhatian!!..bas belakang pun dah penuh* bayangkan nak masukkan lagi penumpang yang majoriti budak U aku..wehh..depa tak pikir ka perasaan kami?..dengan beg lagi.Yela..student baru balik dari kampung mesti la bawak barang banyak..



Mau tak mau kena la panjat tangga bas yang uzur jugak.naek je nampak pemandu yang aku penah tengok masa mula2 sampai kL tadi..rupenya pemandu bas pertama tadi..* geramnya aku dalam hati nie rasa cam nak dush3 kat muka konduktor yang banyak mengarah tue..akibat ramai penumpang..dan memang yang sedia ada dalam bas tue pun ada yang kena berdiri jadi bila disumbat penumpang cam tin sardin..aku pun jadi mangsa penumpang yang kena diri..:( nasib dah tak jauh dah BB dengan kampus aku..dalam hati cepatla sampai dan tawakal sebab sekali bas tue membelok..aku dapat rasakan bas nak terbalik sb bawa penumpang lebih dari muatan..perghh...takut beb!..jadi kesemua 4 bijik bas aku naek..melelong kekiri ke kanan ikut arah jalan ditambah orang yang ramai ditambah beg yang banyak..sempit macam nak rempit..

...Akhirnya...
*
*
*
*
*
Tepat pukul 4.15 petang smalam aku sampai ke destinasi yang ingin dituju..huhu* seksa badan nak sampai wehh..turun jer dari bas..aku nampak bilik dan katil.Beg yang berat ku gendong sampai ke tingkat 3..dan buummmm..menghenyak badan ke katil tanpa cadar dan pejamkan mata..haaaaaahhhhhhhhh..lelahnya nak sampai ke kampus..walhal adikku Nana dah sampai ke kampus dia pukul 3 petang lagi..bayangkan 4 buah bas aku panjat tergolek terhuyung dalam dua jam lebih sahaja* masuk bas dari kampung aku nun dari kedah..wah cukup syarat 5 buah!!!..
Letihnya...................................
MySpace 
tapi syukur sangat selamat sampai*


harap2 parkara camni xberulang lagi..ape konduktor tue ingat kami penumpang..hamba abdi dia ke??.. cehh..tapi sabar je dalam hati..dan hope sangat ini yang petama dan terakhir dalam hidup aku.:.amin.:. nantikan enrti aku yang lain sb nak citer coOtie aktiviti bersama famili tersayang..:) ingat yang indah pasti hidup akn meriah..ingat yang gundah pasti hidup akn musnah..sekian..salam manis penuh bicara...^^
 

3 comments:

  1. waaah....
    mesty best ney balik kmpung....

    ada pape yg tertinggal kat sne ker???

    ReplyDelete
  2. mesti la best balik kmpung:)
    tapi..
    apa maksud iznie?..

    ape yang tertinggal?..
    akak xfaham?.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi