Tuesday, 13 September 2011

Bekalan Biskut Raya Segar dari Kampung ;)

Assalamualaikum. Sedapnya menikmati selsema setelah lama tak dihidap virus selsema.. #Ayat penyedap hati je ni padahal dalam hati dok berdoa agar cepat sembuh. Sebab kalau selsema, banyak nikmat dan deria yang ditarik Allah supaya segala apa yang di makan semuanya rasa sama je.. Baik sedap ke tak tetap rasa tawar. Tapi syukur juga bila manis, pedas, masam dan pahit masih lagi boleh beza even tak sekuat deria selalu ;)

Bila dah selesema macam ni, bila sampai satu tahap rasa macam ketagih nak kunyah sesuatu. Nasib ada bawa bekal biskut raya . Memandangkan sekarang masih lagi dalam bulan Syawal, beraya tetap ada dimana mana. Bagi yang dapat "Open House" memang rezeki. Kalau dah jauh dari famili, makan biskut raya pun dah rasa puas hati. Ok sekarang ni pun wia sambil on9 sambil ngap biskut raya yang kat sebelah ni. Akibat biskut raya dalam balang biskut mak kat rumah pun dah semakin berkurang dek tetamu yang datang dan ketagihan biskut raya oleh adik adik dan wia sendiri memandangkan ni minggu ketiga raya. Wia bawa bekal biskut pun dua bekas tapi serba sikit. Sebab biskut pun dah nak dekat habiss kat rumah. Meh sini nak tunjuk sikit. dah 3 hari balik dari kampung baru nak tunjuk bekal biskut raya dari kampung. Hikss
Biskut raya yang hampir jadi serdak buka dari beg balik kampung aritu ;)
Tetamu yang berkunjung time raya memang ramai dari sedara mara sampaikan kepada kawan kawan ayah mak, membe wia dan membe adik adik. Tapi sendiri sendiri yang makan biskut raya pun belum di kira. Mau tak cepat habes. Kuikuikui. Puas hati sebab wia masih ada sedikit biskut yang wia sempat bekalkan sebelum balik sini hari tu. Dua tupperware lagi tau. Tapi seperti yang wia cakap dari awal tadi serba sedikit aneka biskut raya yang ada dbuat sendiri. Ada yang tok buat dan ada yang yang dibeli..Pendek kata setiap hari mesti wia akan buka tupperware dan ngap sampai puas hati. Sampai sekarang masih ada.
Tunggang langgang jadinya dalam tupperware. Tapi rasa tetap lain..Hee
Eh wia tak bagi housmate sikit ke biskut raya..? Untuk pertanyaan tu, ini jawapannya. Memang ini mak wia cakap sendiri, memandangkan biskut raya pun tak berapa, makan biskut tu sendiri sendiri je ek, nanti tak dapat nak makan puas puas pulak. Sebab kalau dah dikeluarkan tupperware biskut ni, CONFORM habis. Nanti bila datang sindrom nak makan biskut raya kat tekak nia, macam ketagih kopi tu, Cemana nak buat. Siapa nak jawab. Kihkihkih. Baik tak jawapan ni.. Biskut pun ada sikit je. Kan elok dari makan sendiri sendiri, daripada nampak cam sikit tapi nak menunjuk nunjuk. Kan tak baik tu ;p
Feveret Semuanya !! :D
Beshnya tengok rumah orang banyak lagi biskut raya sampaikan nak bertemu raya Haji atau raya AidilAdha masih ada berbalang balang. Jeles ! :D Kalau kat umah wia tu, awal awal dah masing masing dengan bekal sendiri. Ayah dengan caranya bawa bekal biskut raya kat tempat keje. Biasala keje dengan Chinesee, rapat pulak tu. Memang setiap tahun pasti ayah bawa biskut raya bagi diorang rasa serba sikit. Ok itu satu dah teragih. Kedua wia dan adik wia yang studi kat UPM tu pun masing masing dengan bekal biskut raya sendiri. Mau balang dan tin biskut raya kat rumah tak habis. Heee. Nasib masih ada lagi sikit kot yang ada kat rumah.Kalau wia tak salah Biskut sarang semut sebab wia buat banyak kali ni, tapi kalau snap madu cornflakes tu ramai yang dah chop. Hahaha.
Dua tupperware.. Nasib mak memahami anak daranya yang kuat makan nih ;)
Ni je biskud raya wia yang beraneka jenis ;)
Sikit je tapi puas. #Sorry gambar tak memuaskan. Selamat Berblogging.
P/s : Tahniah pada maktih atau Tih yang selamat bertunang ahad lepas. Baru teringat nak ucap dalam blog tapi kat fon, awal awal dah ucap. Hee

10 comments:

  1. nak sikit ble ker??hheehhe...

    ReplyDelete
  2. wawa..bkn kemain die makan kuih raya..siap sorok2 plak tu..haha.. :D slmt kembali ke kampus syg! stdy leklok k..

    ReplyDelete
  3. nampak cornflakes !! kan kan kan ?? mahu !! faverot ~~ :)

    selamat hari raya !!

    ReplyDelete
  4. @ Lynn eh tak laa.. sikit je ni..Heee :D :P

    ReplyDelete
  5. @ Asyraf Azizan Sedap sedap sedap..gaya upin ipin :P ambik la.. sila2

    ReplyDelete
  6. @ ♥ shiMawar ♥ Hehe..mana ada sorok kak ;;) terima kasih akak syg.. insyaallah..i will :)

    ReplyDelete
  7. @ cik ziqa Yeay..betul disitu ;) wia pun suka..feveret sangat..

    camat ari raya :D :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi