Thursday, 22 September 2011

Dimana U Dipijak, Desitu ilmu Dijunjung :]


Assalamualaikum putra putri kacak dan cantik =)
Belek belek folder terjumpa gambar kenangan kat lobi Unisel. Sempat snap masa tunggu nak masuk dewan serbaguna sempena PC Fair tempoh hari. Tak salah sebelum raya. Even dah lapuk gambar nih.. tetap nak tempek dalam blog sebagai kenangan. Sebab bukan senang nak dok kat lobi sesuka hati. Nak nak snap gambar, lagi laa;p  Tapi dah nama pun suka bergambar, kat memana pun tetap nak bergambar. Kan satu gambar tu menceritakan 1001 kisah. Betul tak uoOls..? Teehee.

Sebab tu ini kenangan nak tunjuk kat anak cucu,# InsyaAllah  kalau Allah panjangkan umur boleh la nanti cerita balik zaman tok depa dok studi kat IPTS.. Kalau ada rezeki lagi, boleh la sambung kat IPTA pulak. #Doakan wia ye uoOls. Sebab tu impian demi impian yang dirancang.. Hanya Allah yang tahu luar dan dalam. Sebenarnya ini dikatakan pengalaman hidup. Setiap orang lain lain. Setiap orang berbeza. Kadang kadang kita impikan tak dapat, tapi ada kewajaran disebalik kejadian. Malah kadang kadang ada menda yang tak dirancang, tapi Allah dah beri sebaik mungkin untukNya.
Muka ala ala shy shy cat :)
Percayalah dimana kita belajar, disitu lah ilmu ditimba. Wia penah terbaca, hendak berjaya tidak mengira pada tempat sebenarnya. Tapi usaha dan tawakal adalah kuncinya. Ini lah yang mendorong wia studi disini, di Unisel..Kenapa Unisel jadi pilihan. Memang itu susah untuk wia jawab. Sebabnya masa tu wia memang gian nak sambung studi lepas ambik STPM..dan disini la jodoh tempat wia studi. Mungkin dah tertulis olehNya tempat untuk wia sambungkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi. Hee.
Heee..memang wia akui. Terserlah PP tembam wia ;p
Okey, moral of story..berbanggalah dimana tempat kita belajar. Ni entri semangat nak tekun belajar..kununnya. Kihkihkih. Yup tapi memang pun. Sebab tu terasa tergerak hati nak hapdate pasal tempat belajar ni sekali sekala. Okeyah selamat berblogging semua. Wia dah nak kena tido sebab esok ada apoinment lagi ddengan tukang repair.. Haip! Bukan skandal tapi nak settlekan masalah yang tergendala dua tiga hari. Tinggalkan link di Footprint wia okey ♥ Nanti wia jejak balik ;) P/s : Suka ngusik si dear malam nih..

4 comments:

  1. wah! layout baru...comel2x

    ReplyDelete
  2. betol tu wia..kat mana pun kita stdy sume tu tak penting apa yang penting kita nak stdy n kita nak berjaya..swasta ke kerajaan ka sama jer..alih2 t habis jugak kan heheh

    ReplyDelete
  3. @ laskar pelangi Hee terima kasih... terharu pulak rasanya ;) :)

    ReplyDelete
  4. @ lieya_idlia2307 betul tue.. peterptn tetap habes.. cuma beza nya leh enjoy banyak dgn sikit dgn wang tu.. :D

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi