Monday 12 September 2011

Boley Tolongg.. Nuffnang Earning Jadi Cenggini.

Assalamualaikum. Nak mintak tolong uoOls boleyy. Penah tak uols jadi cam wia nia.. Okey tadi bangun dari tido terasa nak log in Nuffnang. Macam biasa la bila nak tengok akaun Nuffnang ni mesti nak cek earning kan.. tup tup ada opss la pulak. Bukan opss sikap ke apa tau, tapi opss ini.. Terus wia cam cuak kata orang kL, kalau kata orang kedah, kalut dok fikir apa masalah dia. Okey wia tunjuk sikit apa yang jad. Ni yang keluar atas statement earning yang panjang berjela tu.. Terkejut sangat. Terus ngapdate entri..
Klik untuk tumbesaran ye :)
Okey wia retry banyak kali tetap jadi macam ni , terus wia kelik link "HELPDESK" tu.. Wia sebenarnya takut nak buat sesuka hati, tambah tambah menda yang wia tak berapa faham. Nak nak yang melibatkan eraning. Almaklumla ni pertama kali jadi cenggini. uOls penah jadi tak.. Okey continue apa yang keluar bila wia klik link tu, dia suruh pilih apa yang kita nak buat seperti cam ni..
Klik untuk tumbesaran yg lebih jelas. Mana yang patut wia pilih ek..? Blur sangat, even pilihan di depan mata.. Memang nak minta tolong uols.
Terus tak tahu nak pilih apa.. Memang serius tak tahu. Bila tekan link "NEXT" pulak kita kena isi form pasal kita punya ticket yang hilang kata nya. Langsung tak faham dan blur >.< Cemana ni.. Setakat ni wia tak tahu nak buat apa..? Dan sebab tu wia hapdate entri ni supaya ada blogger yang bijaksana tahu hal cenggini. Wia tak pandai nak memandai sendiri. Serius tak tau kenapa terus jadi camni. Nuffnang merajuk ke..? Atau ini normal ada opss sekala. Hmmm =.="

Lepas tu kan dia ada tiga kolum yang create ticket, find ticket dan knowledge base. Seperti di gambar kedua tu..wia klik pula pada "FIND TICKET" dan yang ini yang keluar. Hadoii nak buat apa ni.. dengan keadaan wia yang selsema ni langsung tak tahu nak buat apa.. nak kena klik kat hide ke tak ek.. Sesiapa leh bantu :'(
Klik untuk tumbesaaran yang jelas.
Dan ini gambar lagi untuk kolum "KNOWLEDGE BASE".. explain mengikut pilihan juga. Tak tahu apa nak buat. sabar aje laa.. Pada sesiapa yang tahu, tolong wia ek. Ok time ni wia sangat blur. Mengharapkan bantuan uoOls untuk fahamkan wia. Sekian, harap ada yang sudi menolong. Terima kasih untuk iklan yang  setiap hari menari di blog wia..Selamat Berblogging.

2 comments:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi