Tuesday 7 September 2010

.Biskut Raya Naikkan auRa untuk Berhari Raya !.

Salam dan selamat petang bl0gger comei kiut miut(:

Sehari nih aku amat busy dengan buat biskut raya..sebab oven lama dah terganti dengan oven baru ;) oven tu besh sangat sebab senang dan cepat je masak biskut yang aku adun-adun..lenyek-lenyek..baling tepung bagai dengan adek aku, Nana. Haha. Tak dak la kan..raya kan setahun sekali.Jadi tak buat biskut raya, macam tak raya pulak rasa asyik main tunjuk-tunjuk jek :P ops..ada jugak yang tunjuk..agagagaga~
 
Penat jugak persiapan raya tapi amat-amatlah beSt.. sebab rasa macam aura raya tu dah dekat. Tambah-tambah hari ni pun dah masuk puasa hari ke-28.. memang sah la ramai yang buat biskut raya, buat kad raya, beli kuih raya,shoping sana sini dan ada yang balik kampung.. waa..besar kan penangan raya Aidilfitri setahun sekali nih.

Aku macam biasa bila dah ada oven plus rajin untuk uli-uli tepung.. maka biskut nih selalu aku buat..yakni Biskut sarang semut yang comei-comei ala wieya ;) ngee :D panjang tak nama dia..haha. Biskut nih dah tujuh tahun berturut-turut aku buat sebab senang ! tapi bukan semua biskut senang kena jugak kena kos bahan dan tenaga bagai..kan3x?
okieh tak nak taip panjang-panjang untuk intro..nahhh!!
*
*
*
*
*
chocolate rice dan tepung yang disagat (:
sarangnya (,")
semut hitamnya yang MANIS !
Setelah selesai buat siap diletak dalam balang..nampak comei je biskut-biskut tu okieh ! tapi penatt sangat.. tapi amat puas hati ye kawan-kawan. Aku just nak tunjuk dan hapdate bl0g ku ini dengan aktiviti persediaan raya. Tapi aku tak pandai buat resepi bagai yang tampak kemas. Tapi aku buat main campak-campak je..ngee;) percaya?  JANGAN !
nanti tepung jadi keras..baling kat dinding pun tak pecah kang..hikhik.
 
Mesti ada yang penah buat biskut senang nih kan. Jadi aku tak bagi ler resepi sebab ramai oarang dah berdedam kuih dan biskut raya kat umah..aku baru...3 jenis.lalalala~ tapi biskut yang simple aje lah..huhu. Haip ! jadi buat kan.. senyum-senyum. Puas hati weh.. tadi dua sekali jenis biskut naik oven.. semangat gittu. Tapi dah siap, badan dah letih-letih.. Sebelum terlupa, malam tadi dah t0long mak pasang langsir baru yang kata adekku Nan dah 10 tahun tak bertukar nia..gila lama kan? tahun ni baru berwajah baru..warna Hijau muda..yang lembut-lembut ibarat p0hon pucuk di dedaunan. Hikhik. 

Jadi, memang excited lah raya aku tahun nih. Rumah bercat baru satu rumah.. langsir baru. Setelah sekian lama ok..wink*  Jadi mmg heppi nak sambut raya tahun nih. Psstt heran orang tak heppi raya dan xdak semangat..aku heppi super duper insyaALLAH setakat nih :) senyum lebar ke telinga ni ha..ok nnt da masa aku hapdate lagi buat bl0gger sekalian :) BW selalu yek raya-raya nih. 
 
Apepun aku tetap rindu selalu bl0g yang aku gigih c0meikan dia =D semangat sendiri. Puas, teruja, Heppi setiap masa..Salam ceria buat semua..m0od: tengah c0unting untuk terima duit raya, jumpa sedara mara, t0k wan dan tok.. jumpa si dear.. ouh ! sayang dear my BF sebab dah beli apa yang kita suka dan harapkan..tak lama lagi hari penting buat si dear..aku takkan lupa..ilysm my dear putra (:
---;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

  1. salam lebaran...dkesempatan nie wan nak ucapkan salam kemaafan ..selamat hari raya...maaf zahir dan batin..ade ke batin??hhehe..

    Wan post kat ruangan komen entri ..so tak kan hilang...salam aidilfitri..

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi