Wednesday, 1 September 2010

.Kejadian MERDEKA Yang Takkan Dilupakan.

Salam dan selamat pagi Rabu yang Ceria (:
hari nih nak hapdate blog pasal cerita bersejarah aku time MERDEKA semalam..
mulanya pagi tu aku taip entri tu..kejadian tu tak jadi lagi..tapi lewat petang baru perkara yang sesakkan nafas ku terjadi..huhu. Okieh, semalam semua orang sambut merdeka..tapi dengan cara yang berbagai..aku pulak hanya di hostel, buat asaimen dan leap-lepak atas katil ditemani bantal-bantal yang setia..
 
Tapi nak dijadikan cerita, petang tu..time nak pegi bazaar beli makanan untuk berbuka. Aku baru separuh bersiap, cuma nak pakai tudung. Dan kawan-kawan aku yang selalu datang..kami rapat, jadi ajak pegi beli dan turun sama-sama. Dan masa tu aku tengah on9..tinggalkan sekejap apa yang on9..tapi lappy aku biarkan on sentiasa sebab kalau pegi bazaar pun bukannya lama mana..huhu. Sedang aku bersiap ala kadar je, sempat sms my dear bagitau nak turun..kemudian aku tinggal henf0n dua biji tu dalam bilik. Selalunya aku bawak..(bercerita dengan nada sebak) sob sob s0b..
resah -___-

Baik, sambung cerita..babak menyesal aku bermula desini..aku tutup pintu dengan tekan punat kunci kat pintu dengan yakin..pintu aku pintu bert0mbol. Ok, bila dah kat ruang tamu..kawan-kawan aku dah tunggu. Tapi aku nak tunggu adk ousmate aku yng sorang nih bersiap. Kesian pulak sorang-sorang. Tapi bila kat depan sembang-sembang..dah nak pegi dah..baru aku teringat pegang p0ket. Ringan. Aku gelabah . Dan akhirnya aku seluk p0ket ternyata sangkaan ku tepat. aku tak bawa kunci bilik.. huaaaa! T_______T

Yang paling aku kesal, aku rasa macam dah ambik kunci tu tadi, tapi rupanya tak.try aku bukak pintu bilik, tapi memang dah terkunci rapat ler..dalam hati gelisah resah. Tak keruan je rasanya. Mana taknya, r0omate aku belum pun balik setelah seminggu lepas tak balik-balik sempena nuzul Al-Quran dan Merdeka sebelum nih.Rasamacam hilang punca sebentar.. kawan-kawan aku cuba sedapkan diri aku. Kami tetap pegi bazaar untuk berbuka. Tapi dalam hati, aku tak senang.. aku resah sebab henf0n satu pun aku tak bawa.. Macam mna nak bagitau dear hal nih. Pastu, belum tentu roomate balik hari ni..macam-macam aku fikir -_____- buntu.


Nasib, duit ada bawak. jadi takde lah menyusahkan orang. Sebab apa aku cakap macam tu. sebab semalam jugak aku kenal hati budi kawan-kawan aku yang baik dengan aku selama nih. Tapi,bila dah balik, dan aku dan ousmate balik sekali, tapi kawan-kawan aku yang gerak sama tadi suruh kami berdua balik dulu sebab diorang nak beli ais. huhu:'(
macam pelik je kan O.o aku bali..letak makanan atas meja makan. Aku dan adik ousmate Jijah try bukak pintu dengan cara yang pelbagai..konon-konon nak jadi superw0men yang boleh buat semuanya. segala alat kami guna, pisau,gunting dan lain-lain tapi tak boleh jugak. Maklumlah tak pro.. 


Lastly putus asa T____T resah je hati. Nasib baik adk ousmate aku sms roomate aku dia kata malam tadi nak balik..lega sikit hati nih. lepas berbuka. aku macam putus akal. dengan henf0n kat dalam.. Macam bosan, nak nangis..huu. semua bercampur. dalam masa dok tunggu adk roomate balik terasa lama sangat..sempat aku masak 2 jenis mala tadi dan solat isyak. dalam pukul 10.30 mlm baru roomate sampai. masa tu rasa hati ni berbunga-bunga dan legaaaa sangat-sangat. Alhamdulillah~ :)
Dapat je kunci bilik adk tu..aku terus bukak tanpa ragu-ragu..dan akhirnya aku MERDEKA ! Perasaan tu rasa maca nak nangis laju-laju..tgk laptop masih on..henf0n..ada 20 miscol dari si dear dan mak.. msg lagi.. Jadi terus aku contact mak dan dear sorang demi sorang ceritakan hal sebenar. dalam hati, aku tekad tak nak lagi kejadian brulang..huhu. Menyesal tak sudah doe.. hmm serik hati ni dbuatnya. teng0k-tengok kunci bilik elok je bersantai dalam l0ker almari..haiz! sebab serangkai kunci aku jadi keruan. macam hilang anak..dan buat si dear risau.

Nota cinta--> maafkan saya dear buat awak risau. kesian awak an..tapikita janji takkan careless lagi. tak nak buat awak risau sampai tido kat luar tunggu kite..ilysm my dear <3 

Sempat jugak sembang ngan mak pasal shoping yng ramai org..maklum lah hari MERDEKA. dan hari ni aku tau maksud MERDEKA itu sendiri..lewat malam aku MERDEKA kali kedua ;) Kejadian nih jadi pengajaran buat aku sendiri.. kenangan semua tu..dan yang pasti, seksa sangat tunggu orang..O.o  tak pe lah, harap-harap semuanya akan ok..daan ceria kembali.. kunci?. aku akan bawa kemana-mana je. dan Henf0n, lepas nih taknak tinggal-tinggalkan walaupun sekejap je aku keluar..malam tadi au jatuh cinta lagi dengan si dear..pssst hehe=D

Ok..kelas pagi nih batal..tgahari nnt baru ada. aku nak BW kejap. dan MERDEKA tahun nih tingga memori tercipta buat aku. Selamat berpuaSa dan ceria selalu ~
---'----'--{@
~Dawia Honeyputri~

2 comments:

  1. alalala cian nya die..
    mmg tak keruan kita dbuatnya
    bila saat2 camni kan..

    apa2 pun ada memori merdeka utk dkenang kan..hihihi

    ReplyDelete
  2. betul tu..
    sabar aje lah :)
    yup akan dikenang sampai bila-bila..

    ^^

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi