Wednesday 29 September 2010

. LappyKu GirliSh =).

Salam buat bl0gger sekalian :)
hari ni aku sangat penat sebab kelas padat., Alhamdulillah sebelah petang dah takda dah kelas. Syukur sangat.Sebenarnya hai ni entri aku berbaur teruja ok. Sebabnya aku dah tau jantina laptop yang aku dok ngadap dia setiap masa selepas menjalani ujian face to face dan hear by hear..ngee:D
 
Ok2, sebelum ni aku cuma dok tengok ja entri yang kita boleh tau jantina lappy kita gurl or boy..hikhik. Tapi macam tak pecaya je kan. Mana tau, sekarang boleh tau dia jantina lelaki ke perempuan. Suatu hari nnt , siapa sangka lappy leh brcakap dan berinteraksi dengan ownernya. Tak ke haghu..huhu. dalam loghat kedah.Atau dalam bahasa buku, tak ke kacau bilau kalau jadi mcm tu..Bukan aku je, rasanya korang pun akan lari bertempiaran bila lappy korang cakap sakit, dia deman atau lain-lain lagi..Aku cuma cakap. Tapi mana tau kan..dunia dah canggih-manggih. Tak mustahil selagi manusia punya akal;)


Nak tau caranya. Senang sangat. Aku dah try..sekali je dah dengar
1. Buka notepad dan paste ayat ini dalam notepad:
CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"

2. Selepas itu tekan save. Ubah save as type kepada All Files (pastikan korang save di desktop supaya senang nak cari/buka nanti).
Save as = love u.vbs

3. Close notepad apabila habis save. Then double click file td (love u.vbs) dan akan dengar suara "i love u."

Cuba dengar btul-betul suara "I LOVE U". Suara lelaki ke perempuan? Kalau dengar lelaki maknanya laptop korang tu lelaki la dan begitu la sebaliknya;)

my lappy blue is female
Dan lappy aku adalah betina lepas dengar suara perempuan dengan jelas serta volume yang kuat ..hehe;) So, aku heppi sebab xda la malu-malu dok ngadap ia siang malam tak kira masa.. mmg teruja weh bila lappy ni cakap sayang aku..;)
 dan sekarang memang konf0rm lappy ni berjantina gittu..hikhik. Korang cubalah pasti best dan rasa macam tak pecaya tau:P
That my m0ment being i'm appreciate the techno in my life. Duni dah maju sampai lappy pun dah ada jantina..Tapi hanya suka-suka je. Memang boleh buat kita ketawa keriangan. Macam aku dan roomate aku semalam :D masing-masing nak tau jantina lappy.. Jadi, lappy biru ni akan jadi girlish yang comei bersama owner yang setia padanya..agaga;)


Okieh, sampai sini dulu entri aku,,sebab dah nak bersiap pegi open house Fakulti sempena hari raya..yippe! mula pukul 8 malam. Jadi, doakan aku selamat nak meredah hujan yang lebat. Sebab tadi hujan turun dengan mencurah-curah dan kilat saabung menyabung beserta kilat. Memang takutt..nauzubilah. Ok2, aku nak pegi beraya dulu..Sesapa nak try, try la..nnt komen ye. Korang punya lappy jantan kew betina..hehe;)
Selamat berbloging dan berblogwalking semua c(=
---;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi