Sunday 26 September 2010

. Selamat Hari Raya Aidilfitri 2010.. Raya Ke-4=).

Salam dan selamat hujung minggu buat semua ;)
Walaupun hari nih dah 16 Syawal 1431H..tapi kemeriahan raya masih terasa. Wawah Dawia raya sakan tahun ni ;) xde la..
ni cuma flashback raya ke-4 tahun nih yang aku nak konsi dengan korang dalam blog nia. Maklumlah, raya ke-3 tak berjalan mana. Jadi, raya ke-4 tahun ni, pegi open h0use undangan makshu sebelah ayah waktu petang. Sebelah paginya dok rumah diam-diam tengok tv..hee=Di..

 
Ok, sebelah petang dalam lepas asar  kmi satu keluarga siap-siap untuk gerak umah makshu di Sungai Bakap, Pulau Pinang..Taman Seruling Emas.Hehe. Saja taip taman untuk sesiapa yang tau leh jalan-jalan sana. Sebelum tu, jarak rumah aku dengan rumah maksu ada la dalam  45minit per kilo/jam. Siap kira lagi. Tapi tu cuma anggaran je;)

masa dalam kete ;) muka setalam raya ke-4 sebab keje makan je:P
Sampai je dah ramai yang sampai. Sedar aku yang lain pun ada yang dah datang..bukan sebelah makshu je. Sebelah pakshu sekali. Jadi bayangkan lah ramainye cemana kan..:) menu utama,l0ntong dan p0pia basah yang very super delious! tapi sayang aku lupa nak snap pic p0pia tu yang amat laris kuasa 9 bila dijual kat bazar;) sampai tak menang tangn kata pakshu. Tapi bila time raya, kami semua dapat makan free je..heheh. Beruntung kan..wink* Sebab kalau di jual Rm0.50 satu ! Bayangkan sedara sebelah pakshu je yang datang dari KL makan p0pia tu sampai dia nak balik pun uncle mamu tu dok cuba makan semaksima yang b0leh. Sebab uncle mamu tu cakap walau katmana pun dia pegi. p)pia basah tu paling sedapp terangkat ! Sayangnhya aku lupa nak snap pic popia yang besar tu, naknak s0s dia yang kaler perang tu rahsianya. dengan kulit dia yang lembut-lembut..hee. Dapat bayang tak?. Sebab ia buakn popia yang biasa letak tauge je tu. Tapi ni popia basah yang sedap-sedap dengan sayuran yang pelbagai;)

Gambar candid credit oleh adek Nana,
haa kat depan tu ada p0pia,yang ditutp dengan penutup kaler biru muda tu. Masa ni dah kekenyangan dengan hidangan yang lazat-lazat. Tu yang dok santai je tu :P

Balik..melantak lagi adekku pali dan kazen. haikal :)

tok sebelah ayah :) tok maliah..hee




Selesai makan-makan..balik singgah umah tok sebelah ayah ;) dekat je dari sana. Dok lepak-lepak tengok astro dan makan biskut raya lagi.. gambar diatas menceritakan suasana. Aku ada snap banyak lagi gambar aku kat umah to dengan bahagian belakan umah tok ada dapur  kayu tapi dalam umah tok. Kalau nak masak sup ke apa..cuma masak kat situ. Nanti aku balik kampung lagi aku snap pic letak dalam blog nih..(",)

Heppi je raya ke-4 penuh meriah dan warna warni.. nantikan entri aku untuk raya ke-5 pulak ye kawan-kawan. Aku tgh ada mood nak stori pasal raya, raya dan raya..wee ;) Selamat berblogging dan berblogwalking uols..notacinta: aku masih tak puas hati dengan header yang tak menjadi transparent tu..sob..sob. Mengharap sesiapa dapat bantu. Si dear banyak keje sekarang..Dan aku harap semuanya berjalan dengan lancar. Nk pegi masak dulu, jap lagi sambung BW blog ek.. see u! smile c(=
----;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi