Monday, 27 September 2010

. Selamat Hari Raya Aidilfitri 2010.. Raya Ke-5=).

Salam dan selamat malam blogger,f0llower dan stalker blog ni :)
tak habes lagi bercerita pasal raya..haa..ni entri untuk raya ke-5 pulak okieh.hee.
Memang tak habes lagi bercerita pasal raya.olalalala. Raya kelima aku dan famili beraya sakan ke umah kawan ayah Sungai Acheh dan umah cu siti kat tanjung piandang..
tapi naseb tak berapa baik..cu siti xdak kat rumah la. Yang ada beruk-berul liar..huhu. Bukan nak memain tapi kenyataan. Mana taknya umah cu siti dah nak masuk hujung kampung yang terkenal dengan kampung nelayan sebabnya dekat dengan laut.. ikan,udang dan ketam semua segar-segar la jawabnya!

Stori mengenai beruk tu sebenarnya bukannya nak buat statement kurang ajaq tapi itu adalah haiwan sebenar yang mengganggu umah cu Siti bila dia xde rumah..kesian cu. DEngar cerita dari mak yang sedara aku yang lain pegi ke umah dia pada hari lain, bayangkan biskut sekali ngan balang-balang beruk2 makye tu kebaSs. Gila nakal liar berukk tu. Haip, nak taip entri raya jadi stori pasal beruk pulakk..huhu. Maaf ye. Cik empunya tak bermaksud pun..ngee. Sebabnya teringatkan kehadiran beruk-beruk anak beranak yang lebih 5 ekor masa pegi umah cu siti. huhu. Sampai aku pun naik gerunn..sebab hampir nak kejar..muehehe. Nasib raya ;) mood aku baik.
Gambar disnap sebelum aku pegi beraya. Saja dok cuba-cuba tudung tu. Agak sesuai jugak ngan aku en..hehe=D ok lepas cu siti xdak kat umah. Kami pegi umah kawan ayah, mista azmi namanya. Makn2 biskut raya,sembang-sembang adat ziarah raya kan..balik. Saat hari raya ke-5 rasa sekejap je dah gelap waktunya. Mungkin perjalanan atas jalan raya je banyak terhabes kat situ. Itu la sebabnya kott..duet raya pun tak dapat banyak raya ke-5 sebab aku pakai tudung macam mak datin kata mak. Maklumlah tudung pun nama tudung Siti Nurhaliza. Datuk la kann..up sikit:P
Hari raya ke-5 besh jugak sebab malamnya tetamu mai umah dan keje aku makan biskut raya tak sudah-sudah..ngee. Dan itu ajelah raya ke-5 aku ye kawan-kawan. Raya ke-6 aku tak kemana..dan kawan-kawan aku yang datang umah. Terima kasih pada ecah atau nama sebenar dia Aishah, Bazilah dan Azmina:) sebab sudi merempit datang umah aku..hehe. Okieh, sampai sini dulu entri aku..dan nantikan entri last raya aku beraya umah kawan pulak:D behhhh..sebab tahun nih aku beraya sakan..lalalalala ^^
Selamat tengah malam..esok ada kelas. Nak BW jap pastu tido..sebab
esok kelas marketing awal..erkk aku kan kuat tido;) ok senyum selalu.. see u!
-----;--'--{@
~DawiaHoneyputri~

2 comments:

  1. eh cte beruk plak die
    haha beruk pun nak beraye jugak
    jgn mrh mereka.tak baik
    HAHA

    ReplyDelete
  2. wahhh glemer raya akak
    cam ct nrhaliza..
    swetttt ;P

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi