Tuesday 28 September 2010

.♥ KFC time with My bel0ved Family :).

Assalamualaikum dan salam ceria buat bl0gger dan reader blog ni ;)
Hari ni dah takda entri raya ye kawan-kawan. Tapi xtau la akan datang dalam masa yang terdekat ni kan..ehehe.Tapi kali nak stori pasal KFC time dengan famili terSayang ! Masa ni sebelum aku balik U dua hari lepas raya ke-7..raya ke-9 la kan. Tapi masa ni dah tak beraya, tapi malam esoknya nak balik Unisel dah. Ayah bawak kami satu famili makan KFC lepas merengek manja kat ayah pasal kupon yang boss ayah bagi tu..6 keping kupon maknanya 6 set okieh;) Jadi ayah cair dengan pujukan anak sulongnya dan si Bongsu Badrul. Malam tu lepas maghrib , kami sekeluarga gerak ke KFC..! yippe! siapa yang tak suka makan KFC kan..hehe:D
 
Best sangat masa dalam kereta. Sempat berangan yang indah-indah sebab malam tu cantik. Ada bulan dan bintang yang sempat aku rakam dalam minda..mmg cantik :) Ok jangan fikir  aku dok berangan yang bukan-bukan pulakk..ngee. Dan saat tu, rasa semua kami adek beradik dan ayah ngan maka dalam kereta. Aku rasa satu perasaan bahagia yang tak terhingga. Sampai sekarang aku ingat.. manis sangat momen tu. Dan sampai dah KFC Pusat Bandar..hooyeh ! Keriangan aku dan adk-adk semangat turun dari kereta beserta kup0n yang ayah hadkan 4 dari 6 keping je. Tapi tak kesah. Sorang satu set adek beradik. hehe. Cukup..lalalala~

Serta merta masuk dalam restauran KFC dan beratur nak pesan makanan. Maksudnya tambahan lain selain kupon yang sedia ada. Sebenarnya set makanan tu pun dahcukup sampai-sampai aku dengan Nana kena bagi penggemar tegar ayam Pali habeskan..hihi. Jom Makan bersama Keluarga tercinta. Serius aku bahagia. Ini keluarga aku dunia akhirat.

muka teruja yang tak sabar nak makan ayam yang besarr tu;)
Jemput makan KFC bersama :D
candid..mak terSayang tengah makan kentang putar ;)
sayangg mak:)
Candid lagi..nampak sedapkan Badrul makan dan nana juga..aumm ;)
snap snap ^^
selera ayah makan :)..rindu ayah!
Pali..candid masa mula-mula dah sampai ke meja;)untuk aumm ke mulut ^_______^
Sedap hingga menjilat jari..macam trademark dia(KFC) kan.Walaweh, lepas tu kenyang sesangat..hihi.Tapi tak cukup lagi, aku dan Badrul merap lagi tambahan , sundae cokelat sorang satu tapi Nana dan Pali xmau pulak. Jadi, selera aku ngan badrul sama sukakan aiskrim dan sundae yang sedap-sedap manis tu;) Selesai.. dah dapat terus balikk. ngee:D heppi tau sekali sekala keluar bersama famili. Nak nak semua ahli ada..memeng tak selalu la macam ni.. Bila dah ramai-ramai teringat pula dah lama ayah tak bawa kami p Bukit Merah main air katsana. Tu pun aktiviti famili kami gak bila semua ada dan bercuti. tapi tahun ni sekali pun tak pegi lagi. Apepun, hujung tahun ke cuti sem ni mesti p..yeah;)
Jap2,lupa nak stori yang kenapa ayah aku hanya guna duaa kupon je walhal ada 6 orang dan kami jugak memang 6 orang ahlinya. Sebenarnya mak, tak makan ayam dari kecik. Dan tak penah nak selera pun makan ayam. Masak je mak pegang ayam. Kalau tak, tak pegang langsung sebab tak lalu.. Dan ayah pulak tak belikan untuk ayah sebab tak nak membazir. Kan membazir tu amalan syaitan.. Jadi, aku faham sangat ayah aku satu-satunya itu..memang amat memahami anak-anaknya yang takkan habes makan ayam sorang-sorang. Mesti ada yang terlebih cukup seperti Nana dan Badrul. Aku perut tong ni mesti la tak..hehe. Takkan larat habeskan semua. Jadi, semua tu ayah pun dah jemu makan selalu makan kat opis time lalu KFC. Jadi selera nak terliur sangat-sangat makan aku ni, kurang dan tak dak langsung bagi mak..itu la sebabnya reader sekalian..hihi;)

Okieh lah, taip entri ni sebenarnya akau tgh homesick.huhu.. Rindukan famili dan kenangan manis bersama. ♥♥♥ Nasib aku dah nak final dan nak cuti sem tak lama lagi..Jadi dapat la balik ke umah semula..Hoyyehh. Tak sabar saat tu;) Dan selamat berbloggng dan berbl0gwaking semua. Hari Selasa hari yang agak free bagi aku sebab test dan settle, asaimen tinggal akaun je lagi. Dan kelas banyak dah xde sebab dah habes silibus. Tapi bila cakap pasal final exam?..erkk ! See u C(= smile alwayS.
---;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi