Wednesday 23 February 2011

Kerana HIJRAH Aku Ingin Bertanya Dan Mintak Tolong Boleh?..

Assalamualaikum :) Makin hari makin dekat dengan yang namanya exam. Tapi tak sabar jugak nak habiskan hari hari terakhir semester ni desini. Maksud aku dalam bilik ni, bumi aku berpijak sekarang, rumah ini dan akhir sekali kampus sekarang. Sebab nak tak nak, kena pindah seakan hijrah la. Harap harap lebih baik dari sekarang. Sebab aku tahu pendapat awal selalu berfikirkan tentang keburukan tetapi akhirnya bila tempuh baru kita tahu yang ada hikmah disebalik kejadian. Sebab tu nak cakap, fakulti aku mulai sem depan dah kena gerak pindah  dari bertapak di kampus Bestari Jaya ke kampus Shah Alam. Mau tak mau kena la pindah. Macam best jugak pindah tapi dah banyak sem desini.. terasa berat hati jugak walaupun desini teramat ulu tapi kedamaian desini memang tip t0p!


Tapi untuk berpindah jugak mesti ada masalahnya. Mana nak cari rumah? Nak cari transport angkat barang dan nak survey apa yang patut. Risaunya ! Aku dapat rasakan aku perlu mencari rumah dengan kadar segera. Sebab semester ni pun dah dekat nak berakhir.. Jadi aku nak mintak uooOOls sekalian, 
Sesiapa yang tinggal di Shah Alam tahu tak mana Rumah yang boleh disewa dekat Seksyen 7 ?? Kalau ada tolong hubungi aku segera di email YM ye -ASAP

 Sebabnya aku tak biasa tinggal di area sana jadi aku nak mintak jasa baik kawan kawan bl0gger ku sekalian kalau sesiapa yang ternampak iklan sewa rumah, bagitau ek. Harga rumah tu tak kisah janji termasuk bayaran air dan elektrik. Yang itu dah syukur rahmat dah;) Aku sekarang macam keseorangan. Serius aku cakap dalam entri ni. Maksudnya kena berdikari. Transport tak ada sebab masih pelajar sepenuh masa. Jadi banyak kelemahan dari kekuatan. Aku cepat sensitip. Dan final exam makin dekat. Jadi tekanan tu sedikit sebanyak terasa dalam hati. Incik dear selalu cakap aku kuat fikir sesuatu dengan dalam. Tapi yakinlah uoOls terutama perempuan mesti faham perasaan aku kan? huu.

Okeylah tak mau cakap panjang panjang.. nak settlekan problem pindah rumah dengar kadar segera. Yang penting, ia tempat yang selesa.. Pada uoOls mintak jasa baik ek. Pada sesiapa yang tahu pasal rumah sewa bagitau tau :P Aku amat hargai sangat. Okeylah itu la yang aku fikir, pindah salah tak pindah pun salah. Aku ada kawan.. tapi kawan tu tak semuanya setia. Jadi aku nak berdikari. Berdikari dalam mengejar erti hidup sebenar. Sorry..mungkin perasaan sensitip tu datang lagi. hoho..

Aku berharap semuanya akan berjalan lancar berkat dariNya..amin* Mudah mudahan :) Sekarang dah tak mau streekan diri. Hidup kena semangat. Alhamdulillah dengan kesabaran, kita akan berjaya. Aku pernah dengar kata kata hadith, tuhan yakni Allah tidak akan sesekali menguji hambaNya lebih dari tahap kemampuan hambaNya itu. Wallahualam. Sehingga berjumpa lagi next entri. AsSalam. P/s: Sesiapa yang tahu rumah kat Shah Alam , PM email Wia ye. Jasa baik uoOls pasti Wia hargai.

2 comments:

  1. dear..tmpat ain tu..
    kat s.alm sewa tggi
    kne share ramai2 baru ok

    wia dah survy dtg s.alm ke??

    ReplyDelete
  2. yeke ke? ;))
    alhamdulillah..
    itu wia tau.. tapi tak sangka pulak..

    wia blum survey lagi dear :(

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi