Friday, 11 February 2011

Payung Magik Baru Untuk PROTECT :)

Assalamualaikum dan salam ceria =) sekarang ni cuaca agak tak menentu. Jadi aku pun perlu lah buat persiapan untuk menjaga tubuh badan agar sihat sejahtera selalu hendaknya. Mudah mudahan hendakNya. Sebab tu aku gigih beli sesuatu yang aku rasakan perlu untuk protect diri ni dari terkena hujan dan panas. Kalau uoOls bijak try teka apa kebendanya. Hikhik.. menda ni aku guna dia agak selalu la jugak dari sem satu lagi.. tapi bila selalu digunakan talian hayat dia macam cepat r0sak. Jadi atas sebab angin yang kuat, menda ni bengkak bengk0k dan sudah uzur untuk digunakan lagi..
Atas sebab aku pentingkaan perlindungan diri dari UV matahari yang terik menyengat kulit muka sampai tumbuh cendawan jeragat. Maka dengan serta merta aku beli payung baru dengan rasminya .ngee :'D Aku beli time ke PP siang tadi. Eh sekarang malam ke? Cepat masa berlalu. Ke aku yang salah timing..? kuikui. Ok aku beli tanpa serba salah lagi. Sebab rasa macam rendah diri bila guna payung yang heng0t bengot. Maksudnya bengkang bengk0k tanpa rasa bersalah. Nanti orang cakap aku tak mampu beli sekaki payung pulak. Jadi dengan rela hati aku beli payung biasa biasa je ;) Alhamdulillah sekarang b0leh la guna payung baru yang fresh baunya dari kilang..hooyeh!
Masa ni nak pegi Sopink barang Runcit sekali beli umbrel !

Walaupun tak berapa nak cun janji aku boleh guna time hujan atau panas, cukuplah. Dalam hati selesai dah ada payung yang selamat diguna. bagaimana pulak dengan payung baru. Apalagi.. keluar je dari kedai yang menjual payung tu, aku pun dengan rasa bersalah dan berat hati bertanya pada kawan kawan sama ada nak buang ke tidak payung lama yang cacat tu.. Jadi depa habaq la k0t k0t hang ada sentimental value atau apa apa yang dirasa tak sanggup nak buang?.. 

Jadi aku pun buat keputusan. Buang terus tanpa fikir berkali kali. Yeah! aku berjaya buang payung umbrella tu. Lama k0t bertahun ia bersama aku dengan hujan panas. Tapi angin kuat yang buat hayatnya tak lama. Sory umbrel ! Huu macam aku boleh faham dan bercakap cakap pulak dengan payung yang satu tu..hadoii. Tapi berm0nolog itu perlu kadang kadang dalam bersastera. Ecece :P Jadi dah tak dak la payung lama. Sekarang turn payung baru memulakan khidmatnya bila diperlukan. Amacam?.. ada bran tak payungku untuk berjuang pada tuanmu yang lasak nia. Eh aku teringat zaman sekolah yang buaat karangan tentang aku sekaki payung. Kira kira kita memahami perasaan payung tu la k0nonnya. Teringin pulak nak buat karangan UPSR tu lagi sekali ;)

Okey nak teng0k payung aku berp0sing sakan. Taraa!!  teng0k kat bawah nih.b
 Biasa je bajunya aka pakaian petak petak biru, merah dan biru muda. Tapi yang penting aku nak guna khidmat baktinya yang entah sampai berapa tahun.Huu. Tapi tak payah nak fikir lagi hayatnya. Sebab baru je beli. Mestilah nak bersuka suki guna tanpa rasa was was. Tapi aku akan jaga barang el0k el0k supaya tak ganas lasak sangat. Harap harap*
New ubrella!
Syukur dah ada yang baru ;)

 Oklah tengok umbrel aku bersantai santao atas kaatil rasa macam jeles pulak :P Jadi aku nka rest dulu la. Jumaat Oh Jumaat. Sekarang cuti minggu ni dah mula. Aku nak rehat puas puas. Sebab minggu ni dah macam macam berlaku. Penat sangat. Heppi dah nih. Simpan dulu. Nanti nak guna baru bukak balik. MOga payung ni tahan lama. Maklumlah perempuan dah payung tak dapat pisah walaupun ada sesetengahnya tak suka berpayung. Renyah dan payah katanya. macam macam ye. Tapi yang penting.. Apa yang penting sekali nak cakap kuat kuat kat sini )))))
Aku SUKA payung ! sebabnya boleh jaga diri untuk perlindungan berpanjangan. Kan kata orang mencegah lebih baik dari mengubati. Jadi sedialah payung sebelum hujan ye kawan kawan. Sebab peribahasa orang tua tua pun penah terhasil untuk lebih berwaspada. Jadi mulut pun kena lah berjaga jaga cik Selmah sebelum berkata kata. Jadi bawalah payung selalu :'D Eh tersirat tu tau..
Selamat berbl0gwalk. Berbl0gging selalu. Adios!

3 comments:

  1. ddk u ni da dekat sepuluh payung pakai.miahahhaa

    ReplyDelete
  2. Cik Yana tak suke payung lipat camtu sebab bila hujan angin kuat mesti berlipat sekali dengan angin. hahaha~

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi