Sunday 27 February 2011

Masa Untuk Bertempur Tinggal Lagi Seminggu.. Aja Aja Fighting ! Goooo!!

AsSalamualaikum. Tinggal kurang dari seminggu lagi aku akan tempuhi peperiksaan akhir untuk semester ni. Rasa macam tak ready lagi ja. Macam tak pecaya pun ada. Cepat sangat masa berlalu. Banyak lagi terasa aku tak buat. Semester ni banyak sangat aku rilek. Cuti pun terlalu banyak. Rasa masih tidak puas untuk belajar. Aku antara pecaya dan tidak je. Rasanya belum bersedia dari mental dan fizikal. Tapi aku dah sedar..aku tak boleh tenggelam dalam angan angan dan pelajaran perlu di utamakan. Esok masih ada.. dan selagi masa terus berjalan aku yakin yang aku boleh. Doakan aku ye.
PhotobucketPhotobucket
Hari ni masih nak siapkan asaimen terakhir sem nih iaitu law. Dalam 2000 patah perkataan diperlukan. Ni bermakna aku kena menaip tanpa henti. UoOls bayangkan dalam 2000 words aku kena naip berapa page? Jadi sebab tu asaimen ni asaimen group ;) Yezza! h0pe semuanya berjalan lancar. Aku rasa macam entahlah. Macam tak percaya apa yang berlaku, apa yang akan aku tempuhi kelak. Siapa dan dimana aku nanti. Mungkin jauh aku berfikir tapi mungkin aku dah nak masuk ke dunia dewasa yang penuh cabaran dan dugaan. Harap harap aku dapat siapakan secepatnya. Tapi dalam busy tak busy, aku sempat jugak tengok Magika dan cerita Aku masih dara. Best jugak! Tapi apepun semuanya buat aku lupa sekejap yang namanya masalah. hee. Aku ada masalah ke? Yup jawapannya mestilah ya. Sebabnya aku kan manusia biasa.

Dalam diam tak diam. Semuanya kena tempuh. Untuk final exam aku kali ni semuanya 6 subjek. Semua berjalan di Dewan IPIS. Hadoii.. tak merasa la ambik exam last di DU. Dan jugak Dewan Biru. Tapi Dewan Biru tak terkilan sangat. Sebab lebih kurang sama tak ada aircond. Yang ada angin fresh environment dan kipas. Tu pun kalau kebetulan ada kipas. Huh! Okey tak kisah la nak ambik katmana. Tapi macam sedih nak tinggalkan BJ nih. Banyak pengalaman pahit manis. Apepun seminggu lagi nak tempuh exam. Aku mesti terapi kan diri. Mudah mudahan luck menyebelahi aku :)

Greenish !!
Banyak yang tak settle lagi. Jadual belajar masih tonggang langgang. Oh cepatnya masa! Kenapa perlu ada exam selepas belajar? dan kenapa perlu ada result selepas exam? Kalau la semua ini boleh diterangkan secara mudah. Dah lama settle. Okey, aku penah dengar yang orang yang mengeluh pasal pelajaran nih,,nanti ilmu yang dibelajar tak akan berkat. Takutnya kalau asyik mengeluh. Tapi berat dan sesaknya rasa hati nih.. Ya Allah..Engkaulah yang Maha Mendengar. Engkau lancarkan segalanya. Mudah mudahan aku dapat ketenangan Hati. Amin* Sekarang nak kategorikan studi. Hmm studi smart, studi yang bijak. Studi hard ialah studi yang belajar untuk exam. Jadi aku pilih studi smart untuk masa depan yang lebh meluas nanti.. Psst tetiba teringat loket yang ada dua gambar yang boleh diselit dalam ruang loket tersebut ;) Kenapa ye tetiba..hairan*

Okieh. Nak sambung menaip di ruangan sebelah pulak. Ehemm asaimen la. Bukan entri lagi. Ngee:D Entahlah aku hairan kenkadang ni dalam sejak dua menjak ni aku sedih dan gembira sekali gus. Terasa tenang dan gelisah menerpa sanubari. Mungkin ini yang dinamakan feeling becoming taking exam;) maybe. Jumpa lagi entri seterusnya, Eh tetiba terasa nak pegi Bukit. Sama ada Bukit Tinggi, Pahang. Bukit Broga, Selangor ataupun Bukit Cerakah jugak Selangor..Hmm. Hope dream become true. Aja Aja Fighting Dawia Honeyputri!

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi