Tuesday 3 May 2011

Senyum Lebar Beserta Bangga Berjaya Tukar Akaun Yahoo Kepada Gmail Dengan Bergaya nya ;)

Assalamualaikum dan salam ceria ;) ni wia taip laju laju sebab baru berjaya transfer email bl0g kesayangan dari email yahoo ke gmail. Heee. Sangat eksaited kawan kawan. Sebab tu mata pun dok celik luas lagi nia. Tambah tambah petang tadi dah sedap beradu 'sleepy beauty' la katakan. Ambik masa sejam jugak la tukar sebab almaklum tak berapa nak cekap even sebenarnya senang macam kacang tapi wia pegi putar belit,hikss. Mulanya pergi create akaun guna akaun lain bukan wia gantikan dengan yang lama. Tuptup long in ja bl0g masih email yang sama. tapi buka dengan email gmail dan semua blog ai hilang. Memang cuak la tak menjadi kan.. tapi dah tekad tak mau putus asa. Memang dah settlekan malam ni juga walaupun tenet agak low. Alhamdulillah kira boleh hapdate memang berbaloi baloi la ni. Kalau tak memang bosan wia di malam yang superb eksaited sebab dah berjaya buat menda baru.! Hee.
Sebelum ni..mungkin uoOls pun dah tau yang dalam bulan enam aka Jun ni semuanya akaun blog haruslah guna email dari gmail dan bukan lagi yahoo sebabnya bila owner masih gunakan yahoo semua kazanah blog uoOls akan hilang. Sayangg kan.. sebab tu masa mula mula akau dapat tau.Wahh macam nak nangis la. Sebab memang tak pandai nak transfer akaun yahoo ke email. Tambah tambah bila nampak bl0gger lain buat cara bagai yang nampak rumit, memang wia tak nak ambik risiko. Tapi baru sekejap tadi wia pegi ke blog seseorang dan nampak jalan penyelesaian yang nampak mudah untuk tukar akaun yahoo kepada gmail dengan cara yang ringkas. Tu yang wia berkobar kobar nak try. Dalam hati berharap harap menjadi. Siapa la yang tak sayangg blog sendiri kan? Jadi cepat cepat wia tukar dan cuba try and error. Biasa la menjadi blogger segalanya cuba sendiri. Kalau bab error and try memang selalu. Tambah blogger macam wia yang suka main code HTML atau Javascript untuk masukkan code bagi glitter yang cumil cumil.

Eh eh tapi nak transfer email yahoo ke gmail dalam bl0g tak adala kena main code bagai.. cuma try dan error email untuk 'check availability' sesuai ke tak..hiks. Setelah dapatkan nama yang sesuai. Akhirnya wia boleh juga tepat pukul 12.20 tengah malam ni. Bertarikh 03 Mei 2011. Sebenarnya best try menda menda baru ni.. rasa puas hati tu ibarat senyum sampai ke telinga tau. Hehe:') Nak nak itu percubaan sendiri kita tanpa bantuan orang lain. Memang macam heppi dan tersenyum denga hati lapang.^_________^. Sesiapa nak cuba cuba,   try step yang wia buat dengan cara wia sendiri ;) 
Pada sesiapa yang belum tukar Gmail dan masih gunakan yahoo pada blog uoOls. Meh belajar sesama ye. Memula buka dashboard dengan sign in blogspot uoOls. Kemudian pegi ke my akaun. Buka satu tab lagi, search google dan taip gmail. Kemudian sign up Gmail. UoOls akan nampak borang yang mudah untuk di isi. Isilah dengan senang hati dan heppi.. Kemudian klik "I accept, Create My accout"
| Klik pada link seperti diatas ye|
Selepas klik "I accept, Create My accout" tu..mesti nampak ruang untuk verifying guna mobile. Wia pilih text message..mudah. Dan tanpa ragu ragu terus wia masukkan no phone katsitu. Dalam 5 saat cenggitu..beep beep, nada tone fon berbunyi tanda ada mesej masuk dari gmail akaun. Akan ada enam nombor.. masukkan pada kotak untuk verifying. Dalam dua saat.. dah pun selesai. Maka serta merta dah ada akaun gmail gittu. Superb tak superb tak..kuikuikui. Kemudian pegi dekat my akaun yang sebelah tadi..yang kat tab sebelah tu. Tukarkan yang yahoo pada gmail ok untuk log in. Kemudian accept dan buat seperti yang atas seperti masukkan code enam nombor dan verify. Siap!


Bila wia klik dashboard. Serta merta dan sign in automatic.. dah dapat semula blog yang weOul sayangi tu. Lalalalalala. Malam ni malam yang best. Tido nyenyak sampai ke pagi.. Selamat mencuba pada yang belum cuba.. sesiapa yang dah guna gmail. Berblogging la dengan bergaya, dan happening. Hee:'D  Salam manis dari wia...walla! P/s: Very ilynimy incik dear so much. Xoxo. Have a nice day... Bestnya guna gmail dan nama baru. Senyum puas Apepun  wia bangga dengan diri sendiri. Terharunya:$ Lupakan yang rumit dan serabut, cubalah dengan cara yang mudah dan ringkas. Heppy berbl0gging rakan blogger sekalian. See yu..

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi