Tuesday, 22 November 2011

Sambutan 2 Dalam 1..Meriah !!

Assalamualaikum. Dua hari tak terhapdate blog atas sebab yang telah wia bagitau dalam entri lepas wia freshkan semula dengan entri baru ye uoOls. Pertama kali, nak ucap terima kasih pada yang sudi menyinggah blog warna warni kesayangan wia nie. Hee. banyak yang nak di storikan ni tau ;) Mungkin kadang² gambar yang bercerita.

Okey seperti yang uoOls tahu, dua hari lepas yakni bertarikh 20112011 atau 20 November 2011 adalah tarikh kawen mak teh wia :) Alhamdulillah dah selamat pun teh menjadi isteri orang :) Ayah wia menjadi walinya. dan uOols nak tahu, ini pertama kali wia sertai majlis akad nikah uools.. Memang satu perasaan yang lain. Patut la berdebar pasangan pengantin. Nebes terasa hanya Allah yang tahu. Itu wia..apatah lagi kalau pengantin tu sendiri. Syukur mak teh selamat menjadi isteri dengan sekali lafaz..

Meriah uoOls panggilan yang hanya 500 orang macam lebih ramai pulak gayanya hari tue, sampaikan pihak katering, masak lagi dua kali jenis lauk memandangkan orang mai tak henti henti. #Mungkin juga kenduri pertama cuti sekolah bermula, atau cuaca baik mungkin :)Nasib pihak katering dekat dengan umah tok. Yup kenduri kat kampung. Sebab tu, malam kenduri wia dan famili dah bertolak balik. Kebetulan langkah kanan..ada kek besar laa :p
Kek coklat pandan ;)
Heppy bufday mira.. Genap 12 tahun :)
Pelamin simple ;)
Muka lepas buat kerja :p
Sebelum berkemas dan siapkan apa yang patut, memandangkan sedara semua pun dah mai dah. Adik beradik ayah cuma lima orang. Jadi, sambut dulu bufday salah seorang sepupu wia yang jatuh pada 19 Nov lepas. Patut la ada kek besar..Hee. Best² :'D Sambut dengan meriah, dalam beberapa kerdip mata kek yang besar tadi hanya tingaal pelapik saja. Ngeh ngeh ngeh.. Ramai la kata kan ;)


Lepas tue baru la buat persiapan esoknya. Disebabkan buat katering, tak banyak sangat kena buat melainkan hias bilik pengantin, isi telur dalam kotak dan bunga telur. Isi kuih muih dalam kotak termasuk sumi dan gula².. Walaupun nampak remeh tapi tetap letih. 500 bukan banyak..Ops lupa nak bagitau yang mak teh wia, janda beranak dua. Sebab tue, bilik pengantin simple² saja ;)


Sekadar imbas persiapan mlm kenduri. Banyak yg berlaku, yang penting..wia belajar banyak menda baru. Dengan buat hantaran secara mengejut.. Memang dasyat! Tapi nasib ada barang 5 dulang berbalas 3 dulang dari pihak lelaki. Ok wia hapdate serba sikit malam kenduri dulu ye uoOls.. Tunggu sambungan lagi ek. Banyak nak stori dan kongsi dengan semua. Selamat berblogging. Rindu kat blog nih :*

3 comments:

  1. sedapnya kek tuu...kek coklat kah, oh my cake, sedap errr :)

    ReplyDelete
  2. huhu..nak tarikh cantik jugak.hehe

    btw comel budak 12 tahun 2.:)

    ReplyDelete
  3. Pelamin tu nampak mcm katil je. Huhu.

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi