Saturday, 27 April 2013

Marilah Pilih untuk Mengundi :)

Saya memilih untuk mengundi! Cewahh..
Semangat nak mengundi 5 Mei nanti.Sana sini sibuk dengan PRU kan.
Meriah betul dengan bendera parti masing masing.
Nak undi siapa?Shhh..undi adalah rahsia. 
Sekadar untuk perkongsian bersama untuk membuat pilihan.
Bukan arif sangat nak cakap pasal politik ni.
So kena lah ambik tahu jugak kan...

Tapi tak seronoklah tengok kempen 
yang asyik salahkan antara satu sama lain.
Memang dah tak boleh elak. Wia hanya boleh
 suarakan suara hati yang kerdil ni. Sedih betul tengok..
Kan seronok nikmati saat sebelum mengundi dengan tenang
dan berkempen secara tenang dan damai..
Kita mampu In Sha Allah....


Memang dalam satu keluarga pun bukan semua sama pendapat.
tapi kalau kita diam-diam peperangan pun tak akan tercetus.
Jangan sebab mengundi 5 tahun sekali ni..
terjadi perang saudara, perang agama, perang adik beradik.
perang jiran tetangga..Elakkan kalau boleh.

Ok nak cakap banyak banyak pun, wia belum mahir.
baru pertama kali nak mengundi katanya..
Dengar kata ada letak cat kekal ala dakwat hitam kan?
Pertama kali juga katanya. Tak sabar nak mengundi uOls ;)

Selamat mengundi untuk 5hb Mei depan..
Anda penentu masa depan negara. Sesiapa yang belum daftar,
cepatlah berbuat demikian..Nanti anda dalam kerugian. Hehe
Nanti menyusul gambaran proses di hari mengundi.
tapi tengok iklan di TV..memang tak susah mana pun
bagi wia yang belum mengundi ni..Hikss

Selamat Berblogging dan Selamat mengundi
bagi sesiapa yang layak dan berdaftar di SPR (Suruhan Pilihan Raya)
Jom semak daftar pemilih di sini

3 comments:

  1. undi adalah rahsia. hehe. harap2 PRU kali ni betul2 beri pemimpin yg tterbaik untuk negara.

    ReplyDelete
  2. macam sama pulak ayat kita ye..selamat mengundi :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi