Monday, 8 April 2013

Nukilan Hati.. Tolonglah Berhati-hati :)

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum :)
Sesungguhnya hidup di dunia ni semakin matang..
semakin banyak dugaan dan cabaran..

tapi wia bersyukur kerana ada mak ayah 
dan adik adik yang sentiasa disisi..
tak tahu kenapa terasa sangat sensitif sekarang...

wia sedar wia cuma manusia yang biasa-biasa.
hamba yang kerdil yang dipenuhi banyak kelemahan diri.
Jadi tolonglah jangan tambahkan lagi rasa
kerdil ini dengan teguran dan kata kata
yang boleh menghiris hati terasa ngilu bak tertusuk sembilu.

Memang wia terasa dengan sesetengah orang..
yang suka mengata akan kelemahan diri..
Ya wia rendah. Berisi. Pendek. Debab. So?
apa hak awak yang mengata ciptaan Allah.
Wia sendiri ke nak diri pendek dan berisi?

Jadi apabila awak mengata orang, fikir dulu.
awak nak mengata tu, awak dah cukup sempurna ke
nak kritik ciptaan Allah. Saya makhluknya,
jika awak mengata saya. Maknanya awak mengutuk
Allah sebagai pencipta Maha Besar.

islamic-quotes:

Healing & Mercy
Submitted by Back2theQuran

Wia jadi sedih bila dengar..
Pertama, awak cakap dan mengata saya
secara berdepan. Kemudian, awak mengata Allah  T_T
hati kecil ini terguris dengan kata-kata awak.
Cukuplah awak awak sedar..Berhentilah mengata.
Kita yang sempurna ni belum tentu ahli syurga. Allah ...

Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. 
Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja 
yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu

epalmiracle:

-hati yang tenang adalah hati-hati yang mengingat Tuhannya.
-andai belum bersedia menghadapi? Kenapa tak persiapkan diri?
-Ia bukan mudah, tapi setiap jalan tu ada kesukarannya.
-Jom kembali kepada Allah. 
-I’m sorry. -_-‘

:)

4 comments:

  1. sabar yea. kdg2 org yg mengata tu sebenarnya jeles.
    yg penting kita bersyukur dgn apa yg kita ada kan. sekurangnya cukup segala sifat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak nik ;)
      itula..syukur alhamdulillah..

      Delete
  2. saya panggil kak boleh?
    setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan. tak sentiasa kita berada dia atas. biarlah apa pun diorang nak kata,yang penting kita gembira dan bersyukur dengan diri kita. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh :) ;)

      Betul tu..syukur alhamdulillah. happi dengan apa yang ada sekarang ni..

      :D

      Delete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi