Thursday, 26 July 2012

Ketuk Ketuk Ramadhan bersama Mak : Roti Jala

Assalamualaikum dan Salam ramadhan :)
Pejam celik pejam celik cepat masa berlalu..
Sedar atau tidak hari ni dah 6 hari seluruh umat Islam
berpuasa di bulan yang mulia. Bulan Ramadhan.

Wia suka kongsikan juadah berbuka dengan kalian.
Kalau ikutkan setiap hari wia nak publish tentang entri juadah..
yang sesuai juga diberi nama segmen " Ketuk Ketuk Ramadhan "
Teehee. Comel jugak kan.?

Sebab setiap tahun mesti ada rancangan 
masakan no.1 yang di hostkan oleh 
Sis Syeila Rusly bersama artis artis jemputannya ;)
Wia suka tengok rancangan tu setiap tahun 
sepanjang Ramadhan pukul 12.30 tengahari..
Kira macam rancangan feveret bulan yang mulia ni.
Boleh belajar masakan dan sewaktu dengannya.
Resepi baru..Insha Allah :')

Semalam segemen Ketuk ketuk Ramadhan wia bersama mak
telah menyediakan juadah Roti Jala dengan Kari daging..
Wia suaka iar tangan mak. Bila mak tak ke sekolah..
mesti wia jadi assistant dan mak chefnya ;)

Menjala la semalam..Hikss.
Mudah sebenarnya. Dan mungkin kari daging wia tak 
sesedap masakan mak kalau disuruh masak..
jadi tu mungkin, tapi sedapp kena pertingkatkan lagi ;p


Roti Jala yang mudah disediakan..Janji ada acuan  :)
Kari daging dengan ubi kentang..Harus diganding bersama ;)

 Alhamdulillah berselera dan menu mudah untuk disediakan 
untuk santapan berbuka puasa..
Best sangat bertukar tukar juadah bersama jirantetangga
sebelum berbuka puasa, memang mengeratkan silaturahim..
Bulan puasa bulan yang mulia. Subhanallah......
P/s : Rindu kawan² di Shah Alam....

5 comments:

  1. arrgghhh awat ade makanan yg sedap tue..tergugat iman..hehehhe

    saya pon suke tgk ketuk2..ramdhan tp thun blum sempat tgk..huhuh:'(

    ReplyDelete
  2. menyelerakan lah roti jala tu~ adoii, lama daa tak merasa ~ nyumm nyumm~

    camat berbuka pose =)~

    ReplyDelete
  3. sedapnye tgk.. dah lme x mkn kot..

    ReplyDelete
  4. sedpanye tgk.. zz pun dh lme x mkn

    ReplyDelete
  5. perff, terliurnye T.T

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi