Friday 22 October 2010

Pilu Hati Ini ku Tinggalkan Bilik Kesayangan.

Salam semua dan selamat petang :) syukur akhirnya aku dah tamat dua paper hari semalam..penatt sangat otak. Mata pun dah berat. walaupun aku ada tekanan dalam teman sebilik tapi aku berjaya kawal perasaan :p aku tabah je. Kan semua orang ada problem gak kan?.. entah la kawan-kawan..hidup memang camni kan? Nasib dah nak habis sem untuk sem ni O.o
nota yang dah settle selamat dalam kotak..
Aku sabar je menempuh dugaan nih. Semalam aku moody. Tapi sekarang dah okieh sikit. Terima kasih ye pada bl0gger-bl0gger yang komen kat aku pada entri yang lepas. Terharu sangat!=) dan malam tadi kemas-kemas barang untuk pindah dalam stor. Packing buku dan packing sini packing sana. Settle! Penat sangat malam tadi,sampai sempat Bw je. Tak sempat nak tiap entri.Padahal aku nak sangat luahkan something dalam blog nih. Tapi tak baik mengata orang kan..Biarlah aku pendam sorang-sorang -_____-. Bestnya tengok kawan-kawan Fb heppi. Kenapa aku tak heppi ke?. aku heppi jugak tapi tak seceria diorang. Ada kawan baik-baik, yang setia. Yang ada susah dan senang. Tapi katsini..susah nak jumpa macam tu. Redha ajelah dengan dugaan nie..
tabahlah hati*
Pagi tadi seawal 10 pagi, member aku Fatin dan Jecy datang nak ajak pegi stor sama-sama. Dan siap-siap. Pegi angkut kotak dan sebuah beg yang sederhana besar. siap! tapi penat sangat sebab turun 3 tingkat berulang-ulang 2 kali.. fuhh! penat sangat. Kemas-kemas barang dalam bilik kemudian tak sanggup dah nak sebilik dengan roomate sekarang. Aku pindah bilik sebelah :'( kesian aku cam merempat je tapi aku tak sanggup! betul tak sanggup walaupun hanya tinggal dua hari je lagi kat sini untuk sem nih.Hempa, hempa dan hempa semua pernah ada masalah dengan roomate tak?..ni kali pertama aku rasa. Seksa kan! sebab kena mngadap hari-hari tapi orang tak suka. Baik di depan tapi di belakang mengutuk yang amat.. Sabar Wia..Sabar=.="

Kadang-kadang terfikir..manusia ni kenapa perlu hipokrit?! nauzubillah. Sabar je lah. Aku jahat sangat ke?. KOrang nak tau yang aku sentap sangat aku terbaca bl0g dia. Wahh, itu yang terbongkar semua. Nasib la dia blogger baru..kononnya nak uah dalam blog. tapi tak terlintas ke di hati dia yang aku tahu blog dia. Ke memang dia nak aku baca dan sentapp?! Ouh manusia.. Ya Allah jauhkan diri aku dari mengaibkan orang. Apatah lagi dalam blog atau dunia maya ni Ya Allah. berdosa yang amat kawan-kawan. Aku boleh je bagi url blog dia. Nak nak pulak dia baru je ada blog. Blog dia pun tak la hebat kan?..tapi nak buat apa promote blog dia. Hanya sekadar diari dia kot. sedap je meluahkan segalanya. Sabar lah hati, sabar la jiwa. Hidup ni memang macam nie :'(

Sekarang aku tengah menaip dalam bilik sebelah aku dulu. Biar pindah sebelah senang tak payah mengadap muka hipokrit dia. Ouh! dah tutup pasal nih. Cuma aku nak cakap dalam banyak-banyak roomate yang aku ada. Ni la kejadian yang pertama jadi pada aku. Roomate yang kurang ajar T_____T sentap weh sentap. Sakit hati, terluka, terasa..siapa yang pernah rasa mesti tahu. Yang aku tak tahan dia muda pada aku. Tapi kutuk dalam blog dia.. menangis pun tak guna kan. Alhamdulillah jugak dia dah tak sebilik dengan aku sem depan..legaa sangat ^^, 

Cuma harap kejadian macam ni tak berlaku lagi. Aku manusia hina tak lari dari kesalahan. Tapi bila orang menghina dan mengutuk kita. Hati mana tak terguris. Dah la, harap tuhan membalas apa yang dia katakan pada aku. Aku tak sabar nak balik rumah. Nak hirp udara segar. nak mulaa hidip bar untuk sem baru. Nak berdoa supaya dapat roomate yang baik dan solehah. Dapat berkongsi pendapat dan sekurang-kurang yang sebaya..amin* Tolong doakan aku ye sahabat blogger sekalian. Walaupun aku ceria tapi tak bermaksud hati ini tk pernah dirundung malang dan berkesorangan* Hanya kawan-kawan yang baik aku harapkan..bukan yang jenis kutuk-kutuk.

katil dan almari kesayangan yang dah kosong*
Dah setahun setengah aku dalam bilik ni, katil ni dan almari itu, tapi hari ni aku tinggalkan ia lebih awal dari hari sepatutnya untuk selamanya. Sedihnya T___T sebab bilik tu banyak sangat momen sejak aku mula masuk sem satu lagi.Hati ini menangis ya sahabat..hati ni sunyi. hati ni terguris. Biar di pendam. Harap-harap benda ni cepat berlalu. Nasib bilik sebelah aku dan sekarang jadi bilik aku ni dah kosong. dapat jugak aku lari dari si dia(roomate). Hmm..esok exam akuan. tapi langsung tak studi lagi. Hati aku kena kuat. aku mesti target tinggi. Taknak down lagi. Haishh! perasaan pergi lah jauh. Aku tak pandai mencarut, dan tak pandai bahasa mencarut tapi biarlah aku cakap Biadapp pergi lah jauh.. !!! Pilu hati ini ku tinggalkan bilik kesayangan :'(

Jom nak mandi, nak rehatkan minda. Sekarang bilik aku yang tu,dah kosong. Penghuni hostel pun banyak dah berangkut barang dan balik. Aku pun sama. Debaran nak fly dari sini pun dah kuat. Mak terima kasih dengan luahan kak. Dear terima kasih bagi kata-kata semangat. Dan buat Jijah, si ousmate yang jadi roomate aku untukn2 hari nih. Terima kasih tumpangkan bilik ye (",) <33
Selamat berbl0gging semua. Berblogwalking selalu ye. Aku memang sedeh. tapi biarlah sedeh dan terasa ni berlalu pergi. Juah sejauhnya..buang yang keruh, ambik yang jernih kata orang. Okieh masa untuk segarkan badan. nanti aku BW blog korang ye. Cerialah hati..luka hati pergi lah jauh..shuhh..shuhh. See U ! Have a nice day (",)
----;----'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi