Saturday, 30 October 2010

Senyum Ceria..Jom makan Keropok Lek0r !

Salam ceria buat semua f0llower,bl0gger dan follower blog ku:)
Selamat berhujung minggu semua..selamat perkataan yang paling kerap aku cakap supaya semuanya selamat hendakNya..amin*kan³..hempa semua sihat dak? aku alhamdulillah makin bahagia.Ceria je tanpa masalah.Sebab hari-hari cutiku gembira bersama keluarga..Paling best sakat si budak kecik Badrul:p memang geli hati dan penawar masalah. Hilang segala tekanan.Betul dan sungguh aku tak tipu.Terasa heppi sentiasa.Sakit kepala pun hilang berdesup dan tak macam minggu peperiksaaan hari tu :)
 Hmm sedap sangat makan lunch tengahari tadi sebabnya makan sambal udang plus sotong bersalut tepung. Kangkung g0reng. Petang ni pulak rasa macam nak makan keropok lekor.Nyum3x.. makan berabis sebab banyak yang aku nak qada bila dah balik rumah nih.hehe. Bila la kan :p memang kuat makan la.Cuti  nih banyak habiskan masa bersama keluarga tercinta. 
Nak pegi bercuti adek-adek belum start cuti sekolah. Jadi tak seronok sikit..lagipun cuti sem aku kali ni sat sangat :’( tapi aku bersyukur sebab ada jugak masa untuk aku berkesempatan balik ke kampong. Hilangkan kekusutan di hostel. Rasa dekat dengan si dear..ups! haha:D tapi masih belum berkesempatan untuk aku dating dengan incik gula hati<33 agak sedeh..tapi molek jugak kan..ecece sedapkan hati padahal sedeh bagai cemburu dengan pasangan lain yang dapat berjumpa buah hati.Sabar aje lah hati..
 Dah berbalik pada tajuk entri aku bersantai dengan kerop0k lekor.Aku minat sangat makan keropok. Tak kira la yang moden ke buatan sendiri ke kan..yang penting keropok. semua aku bedal.Tapi yang bestnya keropok lekor lebih berkhasiat dari keropok yang ada di pasaran sebab banyak perisa dan pewarna. Tapi keropok lekor adalah asli dan berprotein sebab diperbuat dari tepung,ikan dan garam. Direbus dan akhirnya dikeringkan.Dibentuk dalam pelbagai..bila goring..Ouh, boleh terliur.Meleleh..alahai badan. Makan je kerja aku..cemana nak diet. Hoho:’(
Ada ke dalam kamus hidupku diet. Kerjanya mengunyah ja.Macam mana berat badan nak susut. Risau pulak selera tinggi sangat..tapi,biarlah asalkan aku sihat. Selagi nikmat makan tu ada,tapi bila nikmat itu ditarik atas faktor sakit ke hape..masa tu dah tak dapat merasai nikmat makan dengan sepenuhnya. Aku bersyukur sangat sekarang ni, Cuma kena jaga berat badan.
 nie bukan keropok..ini udang lipan cacat..haha:D
Wee, keropok lekor memang sedap bila dimakan dengan air teh ke,kopi hitam tu ked an air ais..memang terangkat. Aku rasa kan..makanan ni memang takkan puas dimakan. Sebab banyak pilihan. Syukur sangatkan lahir di Malaysia dan menjadi anak Malaysia. Negara bertuah dan berdaulat. Lain negeri, lain budaya dan caara masakan.
Petang ni, keropok ni yang aku akan makan..sila jemput makan sekali ye.

Okieh,sini hujan..nnt aku BW ye.Line tak berapa ok. Dan entri kali ni pun campur² ikut mood dah nia..ngee:p pernah tengo udang lipan. gambar sebenar dia aku malas nak cari..korang google aje la ye. dan bila dapat aku cjadilah dia cacat macam gambar ketiga tu. Aku tunjuk kat si dear..dan dear gelak berdekah²..ouh sampai hati.huhu. Tapi memang geli hati jugak tengok udang lipan yang yang dah tak serupa udang atau lipan..kui³.Okieh, dah goreng keropok*update..J0m makan masa tengah panas. Nak² tengah hujan sekarang..Jom minum petang..Psstt..sambil tu senyum bahagia di hujung minggu ek..See U! Have aniCe saturday uols blogger. C(=
------;----'---{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi